Säljes: Gaggia Classic med kvarn mm

Agathorn

Well-known member
Nu när man stillat upgraderingsdjävulens begäran ett tag med Izzo Alex Duetto är det dags att hitta en annan lycklig ägare till min Gaggia Classic Coffee. Den är cirka 5 år gammal dock har det under dom första 4 åren kanske körts 50 shots igenom den. Sedan under det senaste året runt 200 shots.
Det ingår pods tillsats till den så man byter bara ut bryggrupphuvudet och packning och kör med annan filterkorg så kan man köra med E.S.E pods i maskinen! Bra alternativ till Nespresso t.ex. med möjlighet att köra på "riktig" framöver!

Hela paketet innehåller:

* Gaggia Classic Coffee, guldoxiderad i fint skick. Finishen på den är fantastisk bra, nästan helt fläckfri utom vid koppvärmaren där jag har polerat bort guldfärgen lite av misstag (krommousse rengörning som var väldigt stark verkar det som!). Maskinen är moddad med ranciliorör av mig (som för övrigt är enda ägaren av maskinen)

* Enkelkorg, dubbelkorg, podskorg samt blindfilter för backflushing

* Gaggia MM kvarn i fint skick

* Helt ny 58 mm tamper i trä ifrån bellabarista. Den är oanvänd men det är trots det en del märken på undersidan av den. Dock är själva träet helt fläckfritt! Guldfinish på själva tamperplattan så det passar fint till maskinen!

Allting fungerar fint och jag tänkte att jag lägger ut det här på forumet innan Blocket.

Priside: 2500 kr + ev frakt (bor i Ronneby - Blekinge om ni vill hämta).

Bilder:

Gaggia Classic bild

Kvarn, tamper, podstillsats och filterkorgar bild

Tamper bild
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,665
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp