Problem med Macinino Prof Inox

annsve

New member
Det hamnar kaffe inne i kvarnen när vi maler våra bönor. Och just nu känns det som det är fullt. Om vi skakar kvarnen lite försiktigt kommer det ut kaffe från några små hål i skalet.

Är det någon som vet vad det kan bero på och om det är något vi skulle kunna fixa själva.
 

baristafacista

New member
Lustigt! Kom precis in här på forumet för att kolla lite tips på nya kvarnar. Min Isomac Prof Inox har nämligen fått exakt samma problem. Den är ca 6 år gammal och jag hade den nyligen isärplockad för att limma ihop diverse sprucken plast invändigt. Sen fungerade den hyfsat fram till för ett par dagar sen då jag fick problem med att kaffet inte kom ut efter att det malts. Efter en hel del felsökning hittade jag orsaken. Efter att ha monterat bort malverket så ska det sitta en roterande del med tre plastbitar som föser runt det nymalda kaffets så det ramlar ut. Dessa tre plastbitar har märkligt nog även de spruckit, lossnat och försvunnit.

Så kanske, kanske lider din Isomac av samma åkomma. Ska undersöka om denna del finns att beställa som reservdel annars så åker kvarnen ut.

Tim
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp