Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 12 av 12
    Tampar man så orkar den inte trycka ur sig nåt, det finns ingen pump i den utan den använder trycket från tempstegringen pga värmet. Samma princip som en moka bryggare.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Enligt vad jag läst så minskar betydelsen av tampning med pre-infusion, när vattnet kommer i kontakt med pucken så expanderar den och distribuerar kaffet jämnt ändå. (Om man nu inte har tampat alltför hårt antar jag)

Citat Ursprungligen postat av Mayhem Visa inlägg
    Dessa maskiner brukar inkludera en korg som kan användas med E.S.E.-pods, kolla om du har en sådan och börja med dem istället för att köpa ytterligare en bryggare för pods. Sedan kan du stegvis gå över till mer manuellt hantverk när du känner att du vill gå vidare.
    Ja man kanske skulle kunna göra så, men jag tror inte det finns, maskinen är gammal, säkert över tio år.

Citat Ursprungligen postat av MaZ Visa inlägg
    No offence men det där är ingen espressobryggare. Går möjligen att jämföra med en moka-bryggare.

Jag har också haft en men det blev aldrig gott kaffe, bara blaskigt och svinvarmt. Sjukt kass IMO.
    Ja det låter som min maskin. Soptippen nästa..

Citat Ursprungligen postat av Stoffe Visa inlägg
    Har haft en likadan krups maskin som du pratar om. Det du ska tänka på är att först göra espresson och sen skumma mjölken.
    Sätt på ångröret och låt den gå en stund så det endast kommer ånga från ångröret, sen skummar du mjöken. kokaren i den maskinen är inte alls stor....

Usus magister est optimus
    Ja så kanske man kan göra, men det saknas delar, så den får gå till tippen istället.

Jag kommer nog köpa en podmaskin istället.
    Tack för hjälpen alla.

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av Bowman Visa inlägg
    Ja man kanske skulle kunna göra så, men jag tror inte det finns, maskinen är gammal, säkert över tio år.

Ja det låter som min maskin. Soptippen nästa..

Ja så kanske man kan göra, men det saknas delar, så den får gå till tippen istället.

Jag kommer nog köpa en podmaskin istället.
    Tack för hjälpen alla.
    Korrekt slutsats!!! Jag slängde just en sån (som jag hade sparat i alla år som backup bryggare men som fick lämna plats för Behmorrostaren) för bara några dagar sedan!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •