skåp/bänk till espressohörna?

Agathorn

Well-known member
Jag har en Izzo Alex Duetto på väg hem och då är det gamla skåpet som tog ut för att diskbänken skulle få plats, för litet för att bära både espressomaskinen och Compak kvarnen. Idag har jag har Gaggia Classic och då får kvarnen och maskinen precis plats brevid varandra.

Så vi skulle behöva ha en skåp/bänk till ett kök som är lite större. Ca mellan 70-100 cm bred och minst 40 cm djup. Vi var iväg på Mio och Europamöbler och Jysk idag utan resultat. Det enda vi såg som skulle fungera på europamöbler kostade över 6 000 kr, vi hade tänkt oss någon mer temporär och billig lösning innan man flyttar och ändå behöva köpa om en del saker till inredning.

Är det någon här med tips? Vi har inte kollat på IKEA ännu men det blir nästa anhalt i mellandagarna. Beställa över nätet fungerar även om det inte är optimalt.
 

svartvest

Well-known member
Ta och sök på blocket på bar,bardisk, affärsdisk, affärsinredning, butiksdisk, butiksinredning, kassadisk, köksinredning. Det finns mycket söderut, många saker ligger kvar länge...
 

Agathorn

Well-known member
Ta och sök på blocket på bar,bardisk, affärsdisk, affärsinredning, butiksdisk, butiksinredning, kassadisk, köksinredning. Det finns mycket söderut, många saker ligger kvar länge...

Ja jag gjorde en sökning idag i gränsande län men hittade inget direkt bra. Men du gav mig lite mera sökord, tack! Ska kolla vidare lite på blocket.

EDIT: Nix tyvärr hittar inget intressant med dom sökorden heller.

Bra tips också i inlägget ovan, får kanske bli något sådant annars. Duetton vill nog ha rejält med plats :)
 

S-fors

Well-known member
Men det är en stabil pjäs som du kan ta med vid eventuell flytt annars är det bara att ta ett 100 eller 80 skåp / hurts och en bänkskiva och få den tillkapad, men det drar fort iväg i pris hur man än gör...

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29852650 med någon snygg lucka och en bänkskiva


Ska den vara mot en vägg så kanske ett par rediga konsoller i lite finare design och en tjock bänkskiva kan vara ett alternativ?
 
Var inne och kikade på ikea.se men alla bänkskivor där var minst lite över 120 cm breda. Finns kanske mera i affärerna eller hur hittade du den?

Jeg var inne på en annen nettside og fant ekstrautstyr som kanskje lar deg bruke en Ikea-plate likevel
Praktiske saker, disse:

saw-screwfix-70x70.gif


:D
 

Manhattan

Active member
Hej Agathorn,
Jag köpte ett Ikeaskåp ur serien som heter Effektiv, som jag tycker fungerar utmärkt.:)
Det är 85 cm brett, 43 cm djupt och 94 cm högt och rymmer espressomaskin, två kvarnar, tampingställ och knockbox.
Det ser ut som skåpet på bifogad länk, fast jag placerat de två lådorna överst och de rymmer alla tillbehör till kvarn och espressomaskin, aeropress, mjölkkannor och kaffe mm.
I skåpet under får presskannor,thékannor, muggar etc gott om plats.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99847764

Kan det vara något för dig?
 

FabianP

Well-known member
Du får ursäkta den dåliga bilden, men här är min lösning:
attachment.php


Består av, allt från IKEA:
Faktum 40*70 väggskåp (Applåd vit lucka)
Capita ben
Lagan bänkskiva, sågad till rätt mått (Kanterna gjorda av överblivna täcksidor)
Totalt: Ca 800kr

Frågan är bara om väggskåpet klarar tyngden av Duetton, men i så fall är det ju bara att ta ett bänkskåp. :)

/Fabian
 

Kaleb

Active member
Jag köpte en bit mdf-board som bänkskiva och målade svart med vattentålig färg :blush:, det blir ju en del spill...
 

Agathorn

Well-known member
Hehe ja antingen blir det nog den jag länkade till för 3 500 (dyr fast rätt snygg imho) alt. någon inbyggnadshylla och såga till skiva att ha ovanför.

Skoj med alla tips och bilder!
 

lupoo

Well-known member
Att kolla "Fynd-Hörnan" på IKEA kan vara ett bra tips. Har man tur finns det både köksinredningar och bänkskivor för en billig peng.
 

S-fors

Well-known member
Är den inte färdig att använda när den kommer? Det verkar ju galet om man skulle köpa ett nytt kök men kan inte använda det på några månader pga inoljning?

Om du tar en trasa och torkar av direkt när du spiller kan det inte vara någon fara, trist att hosta upp 3500:- och inte använda den på flera månader...
 

Agathorn

Well-known member
Är den inte färdig att använda när den kommer? Det verkar ju galet om man skulle köpa ett nytt kök men kan inte använda det på några månader pga inoljning?

Om du tar en trasa och torkar av direkt när du spiller kan det inte vara någon fara, trist att hosta upp 3500:- och inte använda den på flera månader...

Ja det antiklimaxet skojjar man inte om! Det står att man ska olja in varannan dag i en vecka och sedan var tredje dag tills träet är mättat, upp till 2 månaders tid. Får väl hoppas att träet mättas snabbare än så.

Jag blev också överraskad, men jag antar att det blir för dyr produkt i slutändan om träet är inoljat vid köp. Speciellt när man snackar IKEA.
Fint blir det i alla fall! Och stora härliga lådor! Till och med sambon blev glatt överraskad att man får plats med så mycket i lådorna! Win - Win så att säga :) Jag får snygg plats för Duetton och hon får plats med alla tupperwareprylar ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,619
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp