Resultat 1 till 6 av 6
    Senior Member
    Reg.datum
    nov 2009

Vad har ni för nått i era presskannor?

Hej,

Har äntligen fått till magiska koppar med min presskanna efter idogt experimenterande med malning, extraktionstider, vattentemp och mängder .

De bönor jag kört med är J&N El Salvador Bourbon Estate, men det skulle vara kul med tips på annat som passar bra för press!

Mvh
    Jonas

Både hama natural och la pira från åre kafferosteri har jag fått till underbara kannor med!

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Finns många fina östafrikaner! Hama, Gatsinga och Harrar kan vara underbara!

Senior Member danwis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Jag har bland annat kört J&N Rwanda Gatsinga Sun Dried och den var verkligen spännande i presskannan! Harrar ska också vara bra i presskannan har jag hört men jag kommer inte öppna en sån påse förrän tidigast i morgon bitti

Senior Member
    Reg.datum
    nov 2009
    Tackar för förslagen, skall göra en beställning sen när jag kommer tillbaks till Skåneland igen. Nu har jag ett spännande jullov framför mig där jag bland annat tänkte lära mig att bemästra familjens espressomaskin

Senior Member
    Reg.datum
    dec 2006
    Esmeraldan gör sig förbannat bra som press. Lite kallare vatten och något överdoserad så blir den mums.
    //Viktor

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •