Vit stilren espressokopp?

Agathorn

Well-known member
Har danesi espressokoppar och Illy och börjar tröttna på dom.

Nu är jag ute efter vita stilrena espressokoppar utan tryck på. Tjockt porslin är ett måste!

Är det någon som kan tipsa om sådana koppar (om dom är möjliga att få tag på så är det ett stort plus, hehe)?

Ska tilläggas att jag sett Ancap koppar på kaffemaskinen men är inte helt såld. Kanske blir dom ändå ifall jag inte hittar andra dock.
 

Sunschein

Well-known member
Koppar från nuova point rekommenderas varmt. Englund fick ju tyvärr hem fel modell, men den han fick hem var inte dum den heller. Känns stabil, klassisk och trevlig att dricka ur :)

(grattis till nya maskinen förresten :) ser fram emot uppackningstråd ;) )
 

Agathorn

Well-known member
Koppar från nuova point rekommenderas varmt. Englund fick ju tyvärr hem fel modell, men den han fick hem var inte dum den heller. Känns stabil, klassisk och trevlig att dricka ur :)

(grattis till nya maskinen förresten :) ser fram emot uppackningstråd ;) )

Hehe jag vet. Har redan en bokning på dom hos englund sedan ett tag tillbaka nu. Men börjar ge upp hoppet, därav denna tråden ;)

Tack tack! Och ja vi ska nog kunna fixa en uppackningstråd sedan! Snacka om trevlig julklapp till en själv! :lol:
 

Mayhem

Well-known member
Koppar från Cafelat kanske? Har dem inte själv men däremot nästan samtliga deras baristatillbehör (tampers, tamperställ, knockbox, mjölkkannor, rengöringsgrejer...) vilka håller mycket hög klass, kan inte tänka mig att kopparna skulle vara sämre!
 

Agathorn

Well-known member
Koppar från Cafelat kanske? Har dem inte själv men däremot nästan samtliga deras baristatillbehör (tampers, tamperställ, knockbox, mjölkkannor, rengöringsgrejer...) vilka håller mycket hög klass, kan inte tänka mig att kopparna skulle vara sämre!

Ser ut att vara lite väl tunna väggar för min smak. Annars bra tips!

Funderar själv på att köpa deras rengörningsborste till brygghusgrupper. lite dyr men smart!
 

JKolmo

Well-known member
Köp dina Nueva Point koppar från Hasbean i England istället. Lite dyr frakt, men då får du kopparna i varje fall. De levererar snabbt.
 

Mayhem

Well-known member
Ser ut att vara lite väl tunna väggar för min smak.
Nja, svårt att säga med de få bilder som finns men jag tror mest det är en synvilla. De må se tunnare ut högst upp men sedan sluttar ju ytterväggarna utåt och innerväggarna inåt så jag tror nog de tjocknar till ganska rejält ju längre ner man kommer i koppen. De kan ju inte vara CoffeeGeeks favoritkoppar för intet! Funderar på att köpa mig ett par stycken bara för att komplettera samlingen, trots att jag egentligen är väldigt nöjd med mina Bodum Pavina...

Funderar själv på att köpa deras rengörningsborste till brygghusgrupper. lite dyr men smart!
Fick en sådan i brevlådan igår, givetvis inte hunnit utvärdera den riktigt ännu men so far so good. Priserna på Cafelats grejer verkar kunna variera ganska kraftigt, jag har beställt det mesta från ESW som verkar ha bäst priser på allt utom tampers (de var billigare i J&N konceptbutik).
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Estetiken och känslan. Gillar tyngden i koppen också vid tjockare porslin.

OK, för annars är det ju så att porslin av riktigt bra kvalitet, som t.ex. Ancap, pga sina egenskaper inte behöver vara så tjockt för att fungera bra. Men om det är estetiskt så spelar ju inte det så stor roll :cool:
I min koppsamling är en kopp från Nuova Point tjockast, följt av en ACF.
 

Agathorn

Well-known member
Sorrent espresso kopp verkar omöjlig att få tag i, attans! Får nöja mig med något annat förslag här i tråden trots allt kanske.
 

Anders

Well-known member
Någon som beställt därifrån tidigare?

Agathorn, dom har ju Sorrento-modellen listad också?

Går det inte köpa den eller ville du hellre ha Palermo-kopparna?
 

Agathorn

Well-known member
Någon som beställt därifrån tidigare?

Agathorn, dom har ju Sorrento-modellen listad också?

Går det inte köpa den eller ville du hellre ha Palermo-kopparna?

Jag kanske har rört ihop allting men koppen jag vill ha är Palermo. Jag har sett sorrento modellen på nätet och då ser den ut som Palermo gjorde på deras hemsida nu.

Oh well det blir nog bra tillslut :)

Jag beställde ett 6-pack. Om någon är intresserad av ett par av kopparna så hör av er så säljer jag dom helt oanvända när jag väl får dom. Jag behöver max ha 4 st, inte 6 som man var tvungen att beställa.
 

Anders

Well-known member
Berätta gärna hur det gått när du väl fått dom levererade!

Har blivit grymt sugen på ett par Sorrento-koppar som jag nog beställer om jag får höra att det funkat bra.
 

Agathorn

Well-known member
Berätta gärna hur det gått när du väl fått dom levererade!

Har blivit grymt sugen på ett par Sorrento-koppar som jag nog beställer om jag får höra att det funkat bra.

Will do! Jag mailade in beställningen och görskottsbetalade in summan på ett bankkonto. Jag hör av mig med levtid. och hur allt funkat! Och framför allt hur kopparna är!
 

fotogenicco

Well-known member
som sagt, De jag har är cappuccinokoppar 15cl sorrento, samt Nuova point bari espressokoppar, de är inte extremt tjocka, men upplevs tjockare än på bilden, då själva koppen är någon cl mindre än i normala fall, så känns liksom fet och gedigen...
 

UbbeK

Well-known member
Men var det inte just espressokoppen av modellen Palermo som Englund fick i stället för Sorrenton?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp