Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 37

Vit stilren espressokopp?

Har danesi espressokoppar och Illy och börjar tröttna på dom.

Nu är jag ute efter vita stilrena espressokoppar utan tryck på. Tjockt porslin är ett måste!

Är det någon som kan tipsa om sådana koppar (om dom är möjliga att få tag på så är det ett stort plus, hehe)?

Ska tilläggas att jag sett Ancap koppar på kaffemaskinen men är inte helt såld. Kanske blir dom ändå ifall jag inte hittar andra dock.
    Kaffe is da shit - Hemsida med bilder

Senior Member Sunscheins avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Koppar från nuova point rekommenderas varmt. Englund fick ju tyvärr hem fel modell, men den han fick hem var inte dum den heller. Känns stabil, klassisk och trevlig att dricka ur

(grattis till nya maskinen förresten ser fram emot uppackningstråd )

Citat Ursprungligen postat av Sunschein Visa inlägg
    Koppar från nuova point rekommenderas varmt. Englund fick ju tyvärr hem fel modell, men den han fick hem var inte dum den heller. Känns stabil, klassisk och trevlig att dricka ur

(grattis till nya maskinen förresten ser fram emot uppackningstråd )
    Hehe jag vet. Har redan en bokning på dom hos englund sedan ett tag tillbaka nu. Men börjar ge upp hoppet, därav denna tråden

Tack tack! Och ja vi ska nog kunna fixa en uppackningstråd sedan! Snacka om trevlig julklapp till en själv!

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Koppar från Cafelat kanske? Har dem inte själv men däremot nästan samtliga deras baristatillbehör (tampers, tamperställ, knockbox, mjölkkannor, rengöringsgrejer...) vilka håller mycket hög klass, kan inte tänka mig att kopparna skulle vara sämre!
    Too much is not enough

Citat Ursprungligen postat av Mayhem Visa inlägg
    Koppar från Cafelat kanske? Har dem inte själv men däremot nästan samtliga deras baristatillbehör (tampers, tamperställ, knockbox, mjölkkannor, rengöringsgrejer...) vilka håller mycket hög klass, kan inte tänka mig att kopparna skulle vara sämre!
    Ser ut att vara lite väl tunna väggar för min smak. Annars bra tips!

Funderar själv på att köpa deras rengörningsborste till brygghusgrupper. lite dyr men smart!

Köp dina Nueva Point koppar från Hasbean i England istället. Lite dyr frakt, men då får du kopparna i varje fall. De levererar snabbt.

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Agathorn Visa inlägg
    Ser ut att vara lite väl tunna väggar för min smak.
    Nja, svårt att säga med de få bilder som finns men jag tror mest det är en synvilla. De må se tunnare ut högst upp men sedan sluttar ju ytterväggarna utåt och innerväggarna inåt så jag tror nog de tjocknar till ganska rejält ju längre ner man kommer i koppen. De kan ju inte vara CoffeeGeeks favoritkoppar för intet! Funderar på att köpa mig ett par stycken bara för att komplettera samlingen, trots att jag egentligen är väldigt nöjd med mina Bodum Pavina...

Citat Ursprungligen postat av Agathorn Visa inlägg
    Funderar själv på att köpa deras rengörningsborste till brygghusgrupper. lite dyr men smart!
    Fick en sådan i brevlådan igår, givetvis inte hunnit utvärdera den riktigt ännu men so far so good. Priserna på Cafelats grejer verkar kunna variera ganska kraftigt, jag har beställt det mesta från ESW som verkar ha bäst priser på allt utom tampers (de var billigare i J&N konceptbutik).
    Too much is not enough

Tjockt porslin pga egenskaperna eller estetiken?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •