Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 17
    Moccamaster, Graef kvarn, Espro Press presskanna, Eva solo tebryggare. Bönor brukar bli Johan & Nyström av varierande slag och Stockholm Roast - brukar vara kul att prova nytt kaffe var och varannan gång.
    Unattended Children will be given an Espresso and a Free Puppy.

Senior Member
    Reg.datum
    mar 2014
    Jag brygger mestadels i en Hario V60 med kaffe som jag malt i en Wilfa. Ska det vara espresso blir det i min Vibiemme och malt i en Mahlkönig Vario. Någon gång emellanåt köper jag kaffe (J&N, DropCoffee eller så) men det är mest för att jämföra det jag själv rostar i min Huky500.

Junior Member Godots avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Bodums vakuumbryggare, och för tillfället Arvid Nordqvists eco/reko-kaffe i väntan på kaffekvarn.
    "Blacker than a moonless night, hotter and more bitter than hell itself... that is coffee."

Moccamaster, Aeropress, clever drip, hario v60. Kvarn wilfa. Använder enbart bönor från drop coffee. Tycker att kaffet blir godast med hario!

Många, men använder mest V60 just nu, Mahlköenig Vario W. Kaffe från Supreme Roastworks för det mesta.

Senior Member
    Reg.datum
    jul 2007
    Brygger bara för hand och för tillfället är det Chemex med Able kone som gäller, varmvattnet tar jag ur min Elextra T1 som kan leverera en liter varmvatten förutom att göra riktigt bra espresso.
    Bryggkaffet kommer mestadels från Åre Kafferosteri och husets espressobönor är för tillfället J&N 5th Estate.

Har på avbytarbänken också ett gäng kaffepressar, clever Dripper, aeropress, Hario V60.

En rebrandad Ariete 1388 märkt Silvercrest från Lidl. Ville testa espresso utan att lägga för mkt pengar på det och den här maskinen fick jag dessutom i present av fästmö och svärfar. (espressomaskin från lidl känns helt fel men man ska inte skåda given häst i mun och gnälla)

Ganska nyligen har kaffenörden i mig vaknat och det blev en manuell kvarn (tiamo fat black) och aeropress.
    APn är ny så det blir den mest hela tiden. Annars har jag en Elextrolux EKF7500. Enkel standardbryggare införskaffad innan nörden i mig vaknade.
    Men den är i fräck silverfärg, med inbyggd timer och kan förse hela tjocka släkten med godkänt kaffe.

Det som ligger på lut nu är att övertyga sambon om att jag behöver ha en elektrisk kvarn och att den inte aalls tar så stor plats. Tittat mycket på Wilfas WSCG-2 så det lär nog bli en sån.
    Senast redigerat av wheelie87 den 2016-02-03 klockan 19:31.

Bryggare: Espro press, Bialetti brikka samt ibland manuell melitta, Aeropress och Hario V60 samt Bodum Bedo

Kvarn, Solis Scala 166
    Senast redigerat av ArcticDreamers Rapture den 2016-03-14 klockan 19:26.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •