Mjölkskumning i helautomatisk maskin

Caissa

New member
Hej

Har precis lyckats vinna en helautomatisk kaffemaskin från Bosch (TCA7621RW) och har lite beslutsångest om jag ska ha kvar den eller om jag ska försöka sälja den.

Efter mycket letande hittade jag en Siemens TK7600 (samma maskin då Bosch ägs av Siemens, bara olika namn) i en affär och lyckades få en demonstation. Blev mycket positivt överraskad av espresson men fick tyvärr ingen mjölkskumning demonstrerad. På bilderna i broschyren ser skummet väldigt stelt och konstigt ut.

Är det någon som har erfarenhet av en helautomatisk kaffemaskin från Bosch eller Siemens? Det behöver inte vara exakt samma modell. Vet någon om man kan få vettigt skum ur helautomatiska maskiner?

Just nu har jag en manuell FrancisFrancis som för det mesta ger mig ljuvligt kaffe. Är lite orolig att jag blir besviken på den nya rymdfarkosten samtidigt som det vore oerhört skönt att slippa mala varje morgon.

/Caissa
 

johey

Well-known member
Grattis till att du vann! Men mitt förslag är att sälja i obruten förpackning.

Du kommer sakna malandet! Dessutom tycker jag Francis Francis är snyggare. Och framförallt är kaffet oändligt mycket godare. Helautomater är smidiga men man kommer aldrig ifrån Pressbyråsmaken.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp