S: La Pavoni Professional 49 mm, naket filter

johey

Well-known member
SÅLD: La Pavoni Professional 49 mm, naket filter

Säljer min finfina La Pavoni Professional anno 1999. Den ska nämligen lämna plats åt en Mini Gaggia. Denna Pavoni är någon slags hybrid mellan "pre" och "post" millennium.

Portafiltret som medföljer är ursvarvat, för den sexiga sakens skull. Två filterkorgar åker med på köpet (singel och dubbel), samt en plasttamper (La Pavoni original). Dubbelpipen får du med, men den kan inte användas på det ursvarvade portat.

Den har 49 mm filter som en "pre", men pressostat och "bajonett"-fattning på ångröret, så att man lätt kan byta till automatisk mjölkskummare (medföljer). Den hade billig nylonkolv, men den har jag bytt till mässing.

Kolvpackningarna är nybytta och övriga packningar är i fint skick.

Kom och provskjut i Akalla, och åk hem 2500 kr fattigare, men med en störtskön espressomaskin lyckligare!
:coffee:
 

johey

Well-known member
Viking vet, för han är den förre ägaren. :) Förändringarna är ny kolv och nya kolvpackningar, samt ursvarvat portafilter.

Snaggvovve: Har du inte vägarna förbi Stockholm? Vid nyår åker jag till Oskarshamn och kan ta med maskinen, om det vore bättre. Skulle dessutom kunna lämna den där, om du har vägarna däråt vid senare tillfälle. Visst går det säkert att skicka, men det är ju lite trist att tomtefabriken på posten ska spela kast med liten klapp...
 

snaggvovve

Well-known member
Tyvärr har jag inte vägarna förbi varken Sthlm eller Oskarshamn.
Vad tror du om bussgods, är de inte lite räddare om sina paket ?
 

Teddy

Active member
Om den lilla La Pavonin inte har lust att flytta till Helsingborg så kanske den skulle vilja flytta till Göteborg? Har en finfin plats brevid min Santos kvarn.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,361
Senaste medlemmen
smokingtooka
Topp