Rosteri söker kaffeentusiaster

Molarin

Well-known member
Tillagar du mycket espresso hemma? Köper framförallt hela bönor eller har en kapselmaskin där hemma? Vi söker kaffeentusiaster till en fokusgrupp i Stockholm den 10 december.

Skicka ett mail till oss med:
  • namn
  • kön
  • ålder
  • bostadsort
  • mailadress
  • telefonnummer
  • några korta rader om din relation till kaffe

Skriv också vilken tid som passar dig bäst.

Grupp 1: kl 17:00-18:30.
Grupp 2: kl 19:00-20:30.

Grupperna äger rum centralt i Stockholm den 10 december.

Maila till: kaffe.sweden@synovate.com
 

Gholam

Well-known member
Jag anmälde mig till grupp 2. Blev uppringt idag (hon undrade vilket kaffemärke jag oftast köpte, Zoegas, Gevalia, Löfbergs eller Classic).
 

PekkaB

Well-known member
Jag anmälde mig till grupp 2. Blev uppringt idag (hon undrade vilket kaffemärke jag oftast köpte, Zoegas, Gevalia, Löfbergs eller Classic).

Hade ingen möjlighet att svara "annan, nämligen........"? Kan ju bli ju lite svårsvarat annars, för många som anmäler sig härifrån.....
 

PekkaB

Well-known member
Jag anmälde mig till grupp 2. Blev uppringt idag (hon undrade vilket kaffemärke jag oftast köpte, Zoegas, Gevalia, Löfbergs eller Classic).

Hade ingen möjlighet att svara "Annat, nämligen........"? Kan ju bli ju lite svårsvarat annars, för många som anmäler sig härifrån.....
 

Gholam

Well-known member
Jag fick frågorna per telefon så jag vet inte hur formuläret såg ut. Däremot fick jag inte vara med överhuvudtaget :)
När jag väl kom till platsen sade de att de hade kallat fler än de behövde och att de hade lottat ut mig till att "få slippa". Jag fick 400:- och en tack för att jag kommit.
Det var snabbat pengar måste jag säga men jag hade inte ens tänkt tjäna pengar när jag anmälde mig.
 

orvadet

Well-known member
Fokusgrupp???
Oj, vad jag känner mig gammal och ouppdaterad på svenska språket.


Du behöver inte känna dig gammal, det finns inget som heter fokusgrupp. :) Uttrycket är påhittat för att fylla ett behov men ska särskrivas eller dylikt vid officiella sammanhang. Att det finns beskrivet i wiki har inget med existensen i svenska språket att göra.
 
Topp