Kaffegalningen lägger ner sin webshop...

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tjenamoss!

Japp, det som ni precis har läst är sant. Det måste det ju vara, för det står skrivet i en tråd på ett forum på internet! ;):cool:

Jag lägger helt enkelt ner försäljningen av nyrostat kaffe, och jag kommer inte heller att erbjuda gammelrostat kaffe. Så det är lönlöst att ni frågar efter det. :)

"Men varför... VARFÖR", skriker alla i en överväldigande tårfylld tonart. Och svaret är att det helt enkelt går alldeles för bra för "mitt riktiga" företag. Jag får jobba häcken av mig, tidigare have vi relativt mycket att göra och nu har vi mer än dubblat omsättningen på ett år... Jag har fått nyanställa folk för att hinna med, jobba kvällar och nätter, köpa mer datorer så jag hinner bearbeta allt material...

Att jag då ska springa iväg och rosta kaffe (vilket jag gjort till i princoip självkostnad), samtidigt som de anställda får jobba mer (istället för mig som ju är och roar mig med att rosta kaffe) är ju i praktiken en ren förlustaffär för mig. Jag kan leva med att inte tjäna pengar på kafferostandet, det är kul att rosta! Men att förlora pengar för att få rosta till folk, när jag redan lider av tidsbrist... Nej, där går nog min idealistiska gräns.

Till de två stackare som jag har lovat leverans i både en och två veckor kan jag bara säga: Ni kommer att få era bönor. Jag kommer att posta kaffet på måndag. Men ni har väl redan hört det så många gånger nu att ni bara rycker på axlarna åt det... Sorry. Dålig kundservice är bedrövligt, och ingenting som jag vill stå bakom. Det är ett av skälen till att jag lägger ner. Kan jag inte leverera topp topp i både service och kvalitet kan det lika gärna vara.:unsure:
 

AA

Skottjägare
Härligt att det går bra för ditt företag!
Tänk vad en banner på RK kan göra ;)

Ha de´

/AA
 

hrbrun

Well-known member
En får väl tacka för den service en fått de gånger jag beställt kaffe från dig!

Kör hårt med "the real thing" :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
He, he, vassego till de som köpt kaffe från mig, det har varit kul! Både att göra hemsidan och pula med rostndet. :)

Det är riktigt kul att det går bra, ingen lågkonjunktur i sikte här inte! Ja, tänk vad en banner på RK kan göra... ;):D
 

puttec

Well-known member
Jag förstår dig! Det är jobbigt när man har mer än heltid o sen skall göra lite extra!

//Pc
 

hahaha

Well-known member
Lägg genast ned företaget! :angry:

Fan, jag som precis tänkt beställa en laddning 4ESSE. Det är en av de godaste rostningar jag smakat, passade min gom perfekt. Kraftfull, balanserad, rent godis.
Hatten av för KG - RIP 4ESSE! :cool:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tacketack! Vi får väl se om någon av de etablerade rosterierna snor mitt recept och hittar på ett eget namn. det vore lite kul, samtidigt som det vore lite trist på något sätt...:coffee:
 

Blue Java

Active member
Synd att du lägger ner... men kul att det går bra. Känner mig lite "skyldig" då jag har tipsat om ditt företag till olika personer...
 

johey

Well-known member
Man ska sluta när man ligger på topp. Tack för en bra tid som kaffeleverantör, även om jag inte var stammis. Men inte för att jag inte gillade dina bönor såklart, utan mer för att posten är för dyr. :)

Skönt att höra att du inte svälter i krisen.
 
Topp