Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 23 av 23
    Citat Ursprungligen postat av HE Visa inlägg
    Jag tänker att man ska köra hardcore och då är det väl originalet som gäller? Röd mjölk eller grön mjölk?
    Detta har kanske inte med tråden att göra men det är en anledning till att jag inte använder baristamjölk.
    Hardcore? Jag trodde det var resultatet i koppen som var viktigt?

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Om HE verkligen vill köra back-to-basic så kan jag säga till när Alfa Laval rastar sina kossor, de kan säker tänka sig att bjuda på mjölk till en cappu eller två.. så kan du berätta hur det är att skumma spenvarm mjölk.. Mer hardcore än så är det svårt att bli, om man inte själv är kossa!

Använder bara gammaldags mjölk, funkar bäst för mig. Har dock märkt att en del av fettet sätter sig som smör i ovansidan av förpackningen, vilket kan göra mjölken blir ganska tunn några dagar efter öppnandet.

Hardcore och hardcore, jag och min latte/cappuhistoria går ju inte så långt tillbaka och därmed tänker jag att standard mjölk är vad baristan använder.
    Är det det som är back to basic, eller använde den förste baristan spenvarm mjölk? I så fall får jag tänka om eller förnya mig och köra standardmjölk.

Du får väl prova vad du gillar bäst. Så svårt är det inte...

Grön mjölk säger jag då!
    Over and out!

Det blir standard mjölk tillsvidare på PuntoCaffé. Tack för alla inlägg och åsikter om barista mjölken.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •