Bästa espressomaskinen (oavsett pris)

duenorth

Well-known member
Tror att jbevemyr har den ultimata hemma setupen enligt mig.
La Marzocco GS/3
Versalab M3
Mahlkönig K30

3932871624_abb6505902.jpg
 

Musikarfelix

Well-known member
"En grupp skulle räcka, två känns lite övermaga för hemmabruk. Precis som om inte en sån maskin i sig själv vore övermaga..."

Finns väl bara 2 och 3 gruppers?
 

zix

Well-known member
Han bygger nog på beställning i vilket fall. Är det tillräckligt intressant för honom så kan han säkert bygga en engruppare.
Men helt riktigt, det står bara om 2- och 3- gruppersmaskiner i Mirageserien.
 

Mayhem

Well-known member
Vilken som är den "bästa" är ju helt omöjligt att avgöra med tanke på att nästan ingen lär haft möjligheten att själv testköra alla modeller. De som väcker mest habegär är hursomhelst stora kommersiella maskiner med en mättad grupp och dubbla kokare; KvdW Speedster, Synesso Cyncra, La Marzocco GS/3 och Linea.

Antagligen kommer det stå en GS/3 i mitt kök någon gång under nästa år. Den är billigast och känns nog mest prisvärd, även om designen på Speedster kanske är värd den extra slanten. Cyncra är på tok för dyr då man får två GS/3 för de pengarna. Linea ligger någonstans mittemellan i pris men känns inte som att den (för en hemanvändare) tillför något utöver GS/3, den är tvärtom sämre då singelgrupp inte finns med PID.
 

Anders

Well-known member
Antagligen kommer det stå en GS/3 i mitt kök någon gång under nästa år. Den är billigast och känns nog mest prisvärd, även om designen på Speedster kanske är värd den extra slanten. Cyncra är på tok för dyr då man får två GS/3 för de pengarna. Linea ligger någonstans mittemellan i pris men känns inte som att den (för en hemanvändare) tillför något utöver GS/3, den är tvärtom sämre då singelgrupp inte finns med PID.


Är du sugen på att klämma och känna lite är du välkommen förbi någon gång o jamma lite. Bor intill i Sickla. Om du vill kan du ta med kvarnen oxå så kan vi se vad det blir för skillnad mot min K30. :cool:
 

Stadler

Well-known member
Tycker generellt forum-medlemmar att Synesso och GS/3 är maskiner som ser bra ut? För dom pengarna hade inte jag iallafall komprimissat en tum med utseendet.
 

integrity

Well-known member
Tycker generellt forum-medlemmar att Synesso och GS/3 är maskiner som ser bra ut? För dom pengarna hade inte jag iallafall komprimissat en tum med utseendet.

Som så ofta tar man i lite för mycket i jakten på att sticka ut.
Må de vara otroligt vassa och stabila i att leverera men sedan går eventuellt inte utseendet riktigt hem i vår smak tror jag. Kanske kan de fungera som pricken över i:et eller mittpunkten för fokus på ett trendigt hak men för mig så är det ofta antingen för mycket tidigt italienskt 80-tal eller hightec-ton över många av dem.

Absolut inget fel i att formge en produkt men att hysteriskt styla häcken av något i jakten på uppmärksamhet är inget vidare.

Eller så är det bara jag och Stadler då förstås som skulle begära lite mera harmonisk formgivning på sakerna. :)
 

zix

Well-known member
Får nog säga att dyra espressomaskiner generellt ser bättre ut än del andra dyra prylar som vi på detta forum (troligen) omger oss med.
... Ta en titt i stereohyllan, till exempel. Eller på den där burken vi skriver våra inlägg på. Snygg? (gillar min hemmaburk - iMac - men inte är jobburken snygg inte).
;)
Håller med om att G3 ser rätt hopslängd ut, dock.
 

Agathorn

Well-known member
Den maskinen jag gillar bäst utseendemässigt är Rocket Cellini. Den har alla små detaljerna som gör helheten i en annars alltför stel och tråkig E61 maskinpark imho.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp