Vad har hänt med espressoparts.co.uk?

PF013

Well-known member
Nån som vat vad som hänt med www.espressoparts.co.uk? Sen i söndags har siten varit helt nere.

Jag hade beställt en bunt reservdelar, och började undra varför det inte hände något med min orderstatus. I fredags fick jag kontakt med dem på deras chat. Problemet var att ångröret jag beställt inte fanns i lager. Då ville jag byta till det rostfria röret som de hade i lager, men det drog med sig så mycket ändringar så han tyckte att vi skulle ta bort min befintliga order så jag kunde lägga en ny. Inte mig emot, eftersom det har dykt upp lite nya delar jag behöver. Men sen har jag inte kunna lägga nån order... :(

Är det så att de är för billiga, och har problem med lönsamheten kanske? De verkar avsevärt billigare än alla alternativ jag hittat. Är det förresten nån som vet om man kan beställa från Nuova Ricambi som privatperson?
 

PF013

Well-known member
Det gick att registrera sig hos Nuova Ricambi i alla fall, så att man kunde lägga en order. Det var faktiskt lite billigare än hos espressoparts.co.uk (samma artikelnummer, så jag antar att espressoparts bara är återförsäljare för Nuova Ricambi). Nu får man se om det ringer nån hysterisk italienare och skäller ut mig för att jag inte har något VAT-nummer... :lol:
 

snabbkaffe

Well-known member
Senast jag beställde tog det flera månader innan jag till slut gav upp och avbröt beställningen. Jag hade kontakt med helpdesk ett par gånger och båda gångerna hade de "nyss skickat paketet".

Tråkigt då de har bra utbud och bra priser.
 

PF013

Well-known member
Ja, nu verkar siten vara igång... Typiskt. Nu får jag vänta och se om italienarna tar min order...
 

cango

Well-known member
Har själv en beställning inne hos espressoparts.co.uk. De svarar inte på mail alls trots flertalet försök. pengar har dragits, men de verkar som bortblåsta (espressoparts.co.uk alltså.)
 

PF013

Well-known member
Senast jag beställde tog det flera månader innan jag till slut gav upp och avbröt beställningen. Jag hade kontakt med helpdesk ett par gånger och båda gångerna hade de "nyss skickat paketet".

Tråkigt då de har bra utbud och bra priser.

Menar du espessoparts.co.uk eller Nuova Ricambi?
 

PF013

Well-known member
Har själv en beställning inne hos espressoparts.co.uk. De svarar inte på mail alls trots flertalet försök. pengar har dragits, men de verkar som bortblåsta (espressoparts.co.uk alltså.)

Pröva chatfunktionen. Där fick jag kontakt direkt. Synd att de ska behöva en sån bara. Om man bara fick bra lagersaldon när man beställer, och de faktiskt använde sitt supportsystem med tickets så skulle det vara bra nog...
 

Marv

Well-known member
Pröva chatfunktionen. Där fick jag kontakt direkt. Synd att de ska behöva en sån bara. Om man bara fick bra lagersaldon när man beställer, och de faktiskt använde sitt supportsystem med tickets så skulle det vara bra nog...

Tyvärr har de tagit bort lagersaldon, de hade det tidigare. När jag beställde första gångerna kunde man se om de hade prlarna på lager eller ej och på så sätt välja bort det som inte fanns för att få snabbare leverans. Vi får ligga på dem att införa det igen...
 

PF013

Well-known member
Nu fick jag svar från Nuova Ricambi. De har tydligen en minimiorder på €200, så det går bort. Sen verkade de inte riktigt förstå att jag inte hade nåt företag, så det hade nog blivit problem där också...
 

PF013

Well-known member
Jag la för ett par timmar sen min uppdaterade order hos espressoparts.co.uk (för att skilja från espressoparts.com, som är ett helt annat företag).

Det blev lite strul med betalningssidorna, så jag chattade lite med en herre vid namn Ryan, och han berättade att de uppdaterat servrarna i dagarna. Det var tydligen lite kaos, så han kunde inte kolla på rak arm om alla min grejjor fanns på lager. Så det är bara att hoppas att prylarna dyker upp snabbt...
 

danwi

Well-known member
Verkar klart osmidigt att beställa därifrån, det är ju dessutom helt hopplöst att hitta prylarna i deras sortiment :( Fast priserna är bra :)
 

PF013

Well-known member
Nu har i alla fall prylarna dykt upp! Allt med, och på kvittot står det £6.25 i frakt. Det har inte dragits några pengar ännu, så det ska bli intressant att se. Paketet var frankerat med mer än £11, och de sa när jag chattade med dem att frakten skulle bli £25...
 

UbbeK

Well-known member
Jag la en order för 13 dagar sedan. Valde bort saker som det stod att de hade mer än 7 dagars lev. tid på. Står fortfarande Pending på ordern.
Kunde inte leveranserna vara lika bra som priserna..
 

PF013

Well-known member
Det står fortfarande pending på min order också... Sen står det processing på min förra order, som jag stoppade när det blev för mycket ändringar på grund av prylar som inte fanns i lager. Så deras information ger jag inte mycket för. Problemet är att man inte ger mycket för prylarna heller! ;) Bryggruppspackningar för £0.65!

Var såg du leveranstid på artiklarna?
 

TTobbe

Well-known member
Beställde prylar till min kvarn 8/6 har inte sett några saker än pengar har ej gått. Pratade med dom på tellefon och dom sa att det ej skickats för dom ej fått pengar :unsure: sen sa dom att det var bara att betala så skulle dom skicka sakerna men hur man skulle betala sa dom inte :unsure: kanske ska lägga en ny beställning.
 

jrooth

Member
Jag har också nyligen beställt saker från espressoparts.co.uk. Det tog lite tid pga att några delar inte fanns på lager. Dom har dessutom haft problem med servern som numera är flyttad.

Tycker dom är grymt hjälpsamma och trevliga killar där. Får bra svar i chatten och när man ringer. Synd bara att det tog 3 veckor att få delarna. Billigt var det dock :)
 

idea

Well-known member
Jag har nyligen beställt saker från espressopart.co.uk men då inget hände och ordern fortfarande står som pending så sökte jag dem via mail. Ingen respons på flera dagar och idag försökte jag nå dem via deras chatsida men den var nere. Jag försökte även via deras länk till Amazon.co.uk men deras "Storefront" var inte tillgänglig för tillfället.
Enligt kommentarerna här så verkade de ju fungera till och från innan jul. Därför så tänkte jag att det var OK att beställa från dem. Dessutom så angav de att de skull dra pengar först när de levererade och ännu har de inte dragit några pengar så det verkar lugnt men det är frustrerande att inte veta om de finns kvar eller inte.

Har någon varit i kontakt med dem eller fått leverans från dem nyligen?
 

PF013

Well-known member
Jag har pratat ett par gånger med dem på telefon den senaste månaden. Vi kom aldrig in på varför de inte verkar svara på mail eller varför chatten är nere, men det verkar vara business as usual i alla fall.

Om du har nåt problem med en leverans så blir det nog till att ringa. De verkar vara väldigt hjälpsamma på telefon. Även om det tagit ordentligt lång tid för dem att betala tillbaka pengarna de drog för en leverans jag avbeställt men de levererade i alla fall...
 
Topp