Vad har hänt med espressoparts.co.uk?

idea

Well-known member
Tack för det då verkar det åtminstone finnas hopp om att de fortfarande finns kvar. Långa leveranstider kan ju bero på att andra delar av kedjan inte fungerar men det är ju lite frustrerande att inte veta när delarna kommer. Jag får försöka per telefon istället.

Iofs lite märklig inställning, det borde ju vara mindre arbetskrävande att skicka ett snabbt svar per mail när man har tid än att bli avbruten av telefonsamtal.
 

TTobbe

Well-known member
Har ni betalat med visa? Det verkar som som min betalning har avbrutits efter ca 2 veckor för summan fins ej kvar på internetbanken som väntande betalning?
 

idea

Well-known member
Jag betalade med Eurocard och fick till slut mina delar idag, ett nakenfilter till Cimbalin samt lite annat smått. Det var c:a tre veckor mellan att jag la ordern och de drog pengar. Så för mig fungerade det.
De verkar däremot ha en lite underlig kundpolicy. Det finns ett antal kontaktvägar via nätet - chatt, "support ticket" mm men dessa verkar de ignorera för där fick jag ingen respons men när jag ringde så tog det under en minut att få svar. Visserligen var svaret - den processades för tre dagar sedan (men stod fortfarande som "Order pending", jaja "Your check is in the mail..."). Någon timma senare hade ordern ändrats till "Processing" och sedan hände inget på några dagar varefter de drog pengar på kontot utan att ändra status på ordern. Men någon dag senare så ringde det på dörren med en direktleverans från posten.
Bra priser och leverans men frustrerande att inte få besked om leveranstider och att de inte utnyttjar sitt orderföljningssystem.
 

GLC

Well-known member
Tänkte beställa från dem men körde på espressoxxl istället, blev ingen större skillnad i pris.

Så nu inväntar jag nya malskivor till Brasilian!
 

Marv

Well-known member
Såg precis att de uppdaterat hemsidan. Nu har de lagerstatus igen vilket är en stor hjälp. När man lagt en pryl i korgen och sedan tittar i korgen kan man se hur snabbt de kan leverera.
 

idea

Well-known member
Det kan ju förklara strulet och svåråtkomligheten den senaste tiden. IT-avdelningen har varit upptagen med att uppdatera hemsidan. Nu ser det MYCKET bättre ut än förut.
 

Yps

Active member
Jag ringde dem, men de skulle återkomma på telefon, la ordern den 25 Januari, och har ännu inte fått någon info från dem, pengar drogs via Paypal.
Fortsättning följer..
 

idea

Well-known member
Jag la bara en order utan att skapa ett konto och det fungerade till slut som jag berättar om tidigare i tråden.
Betalade via kreditkort och de drog inga pengar innan varorna skickades. Fick inget leveransbesked utan några dagar efter pengarna dragits så dök varorna bara upp vid dörren.
 

henrico

Well-known member
Jag beställde precis en ny ångventil och lite blandat smått och gott till Giotton...

Det jag slås av är hur GALNA reservdelspriser vi har i Sverige. Monterriva vill ha 695 (!) kr för en sketen ångventil till Giotton. Nu beställer jag den för 18 GBP, d.v.s 200 kr. Jag skulle kunna ta att den kostar 350-400 kr här i Sverige - men 695?!?!?!

Nu får jag två ventiler och några filter och packningar inklusive frakt för samma peng som EN ventil. Fy f-n säger jag bara.
 

henrico

Well-known member
Ok, det tog väldigt lång tid att få leverans beroende på att ett "anti scorching" clip till Giotton inte var i lager. Men sautan vad snyggt förpackad leveransen var! Varje del ligger noga förpackat i en egen plastpåse med en skriven etikett på varje påse. (Jag var lite orolig eftersom jag beställt packningar och grejjer.)

Så nu istället för att köpa EN ångventil så fick jag följande för 900 kr inkl frakt.

2 (!) ångventiler
12 g dubbelkorg
14 dubbelkorg
Singlespout
Dubbelspout (som passar med min kvarn)
2 x brygghuspackning
2 x spridarfilter
1 x ång nozzle (2-hål)
1 x ång nozzle (4-hål)
Grupprengöringsborste
Tiotalet o-ringar för kommande rengöringar....

Jag väntade GLADELIGEN på detta är kontentan.



//H
 

Bilagor

  • photo.jpg
    photo.jpg
    127 KB · Visningar: 22

TTobbe

Well-known member
Måste bara fråga vad ni har betalat med ni som fått era grejer jag har lagt två orders på samma grejer med ett halvårs mellanrum men inte fått något och inga pengar är dragna. Har betalat med vanligt visa utan kredit ????????????
Har nu beställt på Alrp hoppas på bättre lycka. Ps dom har mycket mer än vad som ligger i web shopen.
 

henrico

Well-known member
Jag betalade med mitt MC utan kredit som jag har enkom för internetbetalningar.

Har du pratat med deras support då? Jag hade problem att få dem att svara på vad det var som inte var i lager på ordern. Jag tror jag ska lyfta luren nästa gång.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,663
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp