Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 33
    Senior Member PF013s avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Vad har hänt med espressoparts.co.uk?

Nån som vat vad som hänt med www.espressoparts.co.uk? Sen i söndags har siten varit helt nere.

Jag hade beställt en bunt reservdelar, och började undra varför det inte hände något med min orderstatus. I fredags fick jag kontakt med dem på deras chat. Problemet var att ångröret jag beställt inte fanns i lager. Då ville jag byta till det rostfria röret som de hade i lager, men det drog med sig så mycket ändringar så han tyckte att vi skulle ta bort min befintliga order så jag kunde lägga en ny. Inte mig emot, eftersom det har dykt upp lite nya delar jag behöver. Men sen har jag inte kunna lägga nån order...

Är det så att de är för billiga, och har problem med lönsamheten kanske? De verkar avsevärt billigare än alla alternativ jag hittat. Är det förresten nån som vet om man kan beställa från Nuova Ricambi som privatperson?
    Det finns två sorters kaffenördar. De som gjuter sin tamper på garageuppfarten och de som inte gör det.

Reg.datum
    apr 2009
    Det gick att registrera sig hos Nuova Ricambi i alla fall, så att man kunde lägga en order. Det var faktiskt lite billigare än hos espressoparts.co.uk (samma artikelnummer, så jag antar att espressoparts bara är återförsäljare för Nuova Ricambi). Nu får man se om det ringer nån hysterisk italienare och skäller ut mig för att jag inte har något VAT-nummer...
    Det finns två sorters kaffenördar. De som gjuter sin tamper på garageuppfarten och de som inte gör det.

Senior Member snabbkaffes avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Senast jag beställde tog det flera månader innan jag till slut gav upp och avbröt beställningen. Jag hade kontakt med helpdesk ett par gånger och båda gångerna hade de "nyss skickat paketet".

Tråkigt då de har bra utbud och bra priser.

Senior Member Marvs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Jag kommer in på espressoparts.co.uk utan problem...
    La Scala Aida, Rossi RR81, Xpessivo Barista

Reg.datum
    apr 2009
    Ja, nu verkar siten vara igång... Typiskt. Nu får jag vänta och se om italienarna tar min order...

Har själv en beställning inne hos espressoparts.co.uk. De svarar inte på mail alls trots flertalet försök. pengar har dragits, men de verkar som bortblåsta (espressoparts.co.uk alltså.)
    ehuru

Reg.datum
    apr 2009
    Citat Ursprungligen postat av snabbkaffe Visa inlägg
    Senast jag beställde tog det flera månader innan jag till slut gav upp och avbröt beställningen. Jag hade kontakt med helpdesk ett par gånger och båda gångerna hade de "nyss skickat paketet".

Tråkigt då de har bra utbud och bra priser.
    Menar du espessoparts.co.uk eller Nuova Ricambi?

Reg.datum
    apr 2009
    Citat Ursprungligen postat av cango Visa inlägg
    Har själv en beställning inne hos espressoparts.co.uk. De svarar inte på mail alls trots flertalet försök. pengar har dragits, men de verkar som bortblåsta (espressoparts.co.uk alltså.)
    Pröva chatfunktionen. Där fick jag kontakt direkt. Synd att de ska behöva en sån bara. Om man bara fick bra lagersaldon när man beställer, och de faktiskt använde sitt supportsystem med tickets så skulle det vara bra nog...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •