Mini-GarageJam i Linköping

PF013

Well-known member
När vi rostjammade senast så hann vi inte rosta upp allt kaffe vi fått till skänks, så vi fördelade det rostade mellan de långväga gästerna. Meningen var och är att vi skulle köra en till lite mindre träff för lokalbefolkningen. Vi har över 5 kg råkaffe kvar...

Nu är vi där, och på lördag den 5:e december klockan 13 kör vi. Om det är nån som inte kunde komma förra gången (hint, hint, osks, MartinForsberg och mts!) eller nytillkommna intresserade så går det bra. Och om det skulle vara nån utomsocknes ifrån så är inte vi de som är dem...

Så, vilka kommer?

/Garagecrewet (PF013, danwi, hrbrun)
 

zzaar

Well-known member
Vilken miss att jag ska till göteborg just den helgen :( Skulle gärna varit med hela jammet denna gång. Men jag får hoppas på att det kommer fler tillfällen i framtiden!

//Zebbe
 

danwi

Well-known member
Det var väldans vilket dåligt intresse det verkar vara... Kan det vara så att folk har ett liv utanför kaffevärlden? :)
 

MartinForsberg

Well-known member
Jag kommer gärna, om det blir folk nog!

Jag har inte sett tråden förrän nu precis då den blev bumpad igen, och jag är inte heller inne varje dag och hinne rinte se allt som far förbi bland trådarna!

Skicka gärna ett PM till mig om det blir av så ser jag det garanterat!
 

Musikarfelix

Well-known member
Om man inte har en aning om hur man rostar kaffe, men vill komma förbi av ren nyfikenhet, är man välkommen?

Kommer det finnas maskiner som förra gången?

Kanske skulle ta med egna kvarnen.
 

PF013

Well-known member
Det kommer att finnas maskiner, men inte lika många. Minst min PIDade Silvia och nytillskottet (ECM Raffaello), med en Compak K6. Om man är intresserad av att provköra går det kanske att få dit en Dalla Corte Mini också.
 

mts

Well-known member
suck, är upptagen igen... men rosta en liten påse åt mig så jag får testa iaf, hämtar den mer än gärna över en espresso (eller om du träffar daniel staf från enea igen så sitter han ett par skrivbord bort från mig) :)
 

SoddaM

Active member
Det vore riktigt kul att komma förbi och få träffa folk som sitter djupare fast i kaffeträsket än jag själv... ;) Det vore desssutom ännu roligare att få se och provköra en DCM, och för all del en silvia. Jag har ingen maskin själv utan går i funderingar på hur länge jag ska strama åt plånboken för att skaffa, och dessa två är väl de hetaste kandidaterna. Det skulle kunna bringa lite klarhet i det hela...

Tilläggas bör väl att det också vore kul att få se rostningsprocessen också! :)
 

danwi

Well-known member
Låter som det kommer några i alla fall! Trevligt!! :)

Jag kan plocka med mig min DCM även om den klumpen trots storleken inte är extremt portabel (den väger ju 22 kg!). Men den har ju redan varit hos PF013 två gånger så den blir nog inte ledsen av att ta en tur dit igen. Dessutom har den ju ännu inte fått träffa Whaffe :D
 

PF013

Well-known member
I morgon smäller det! Som sagt, klockan 13. Jag skickar ut PM med adress och telefonnummer.

Anmälda hittills (det är inte för sent!):

PF013
danwi
hrbrun
MartinForsberg
Musikarfelix
SoddaM

Nån som kan fixa lite tilltugg?
 

TTobbe

Well-known member
Önskar er lycka till. Lite långt att åka och jag var med förra gången. KÖR HÅRT!!!
Ursäkta. Menade kör så det ryker ^^ 8)
 

PF013

Well-known member
Sagt vid frukostbordet nyss, av den lillgamla 4-åringen:

Idag är det lördag. Då kommer det fler kaffegalningar!
 

danwi

Well-known member
Åsså lite foton!


picture.php

Beans go in!

picture.php

Beans come out!

picture.php

Beans become pulver! (Ok, inte samma kaffe längre...)

picture.php

Pulver blir espresso!

picture.php

Espresso har blivit cappuccino! (Creds to PF013)

picture.php


picture.php


picture.php

SoddaM väntar på något gott (men inte så länge)!

picture.php

En kaffekramare! (a.k.a. hrbrun)
 

danwi

Well-known member
Den hade jag nog hoppats på att den fick förbli anonym... :) Jag har inte bemästrat 5-sekundersskumningarna på Raffe ännu... Hoppas få återkomma med lite mindre bubblor.

Det är nog ännu mer ursäktat med tanke att Raffe inte var inblandad. Du gjorde den på min DCM :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp