Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 11

Scandinavian Standard Caffitaly

efter dagar av letande på internet och i plånboken så funderar jag nu på denna maskin,nån som har den eller smakat kaffet från o kan informera om den är ok?

Senior Member TTobbes avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Köp en kvarn och en presskanna gott kaffe blir det och billigare och mycket olika bönor att välja mellan.
    Som min 6åriga dotter sa "Du och din jävla kaffemaskin"

Senior Member Musikarfelixs avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Baristashopen säljer Aeropress ihop med en kvarn (Cuisinart) för 999kr. Aeropressen är bra och enkel, men passar inte att göra i större mängder.

Jag skulle säga att du köper paketet för 999kr och köper sedan en stor presskanna för allt mellan 100 - 500kr.

nu svarar ni inte på frågan...

har kommit fram till vad jag vill ha men vill ha mer info om det så ni behöver inte ge fler förslag....Tack

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2007
    Jo jag har testat, och det var smakfattigt.. Det är möjligt att man kan dra den lite kortare och få ut något vettigare, men jag är skeptisk.
    -----------------------------------------
    Grimac Twenty, Compak K3 Touch, Aeropress, Bodum Brazil, Wilfa CGR-1, Behmor 1600

Tack för

ditt svar minns du vilken kaffesort du smakade?

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2007
    Nej men det var nån röd märkning minns inte om det var på poden eller på någon ytterförpackning.
    -----------------------------------------
    Grimac Twenty, Compak K3 Touch, Aeropress, Bodum Brazil, Wilfa CGR-1, Behmor 1600

Ledsen att jag inte svarar på frågan, men det är intressant att veta varför du vill ha en podsmaskin?
    Är det en ekonomisk fråga så kommer du att förlora på det i längden. Pods är mycket dyrare än kaffebönor.
    Rent tekniskt ser maskinen väl OK ut. Det enda jag är tveksam till är thermoblocket. Finns väl knappast nån maskin under 2000 som har riktig kokare i och för sig. Men hursomhelst så har dom dåligt rykte. Thermoblocken alltså. Dom har en förmåga att spricka med tiden.
    I väntanstider

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •