Scandinavian Standard Caffitaly

gottkaffe

Member
efter dagar av letande på internet och i plånboken så funderar jag nu på denna maskin,nån som har den eller smakat kaffet från o kan informera om den är ok? :unsure:
 

TTobbe

Well-known member
Köp en kvarn och en presskanna gott kaffe blir det och billigare och mycket olika bönor att välja mellan.
 

Musikarfelix

Well-known member
Baristashopen säljer Aeropress ihop med en kvarn (Cuisinart) för 999kr. Aeropressen är bra och enkel, men passar inte att göra i större mängder.

Jag skulle säga att du köper paketet för 999kr och köper sedan en stor presskanna för allt mellan 100 - 500kr.
 

gottkaffe

Member
nu svarar ni inte på frågan...

har kommit fram till vad jag vill ha men vill ha mer info om det så ni behöver inte ge fler förslag....Tack:)
 

Alfredo

Well-known member
Jo jag har testat, och det var smakfattigt.. Det är möjligt att man kan dra den lite kortare och få ut något vettigare, men jag är skeptisk.
 

zix

Well-known member
Ledsen att jag inte svarar på frågan, men det är intressant att veta varför du vill ha en podsmaskin?
Är det en ekonomisk fråga så kommer du att förlora på det i längden. Pods är mycket dyrare än kaffebönor.
Rent tekniskt ser maskinen väl OK ut. Det enda jag är tveksam till är thermoblocket. Finns väl knappast nån maskin under 2000 som har riktig kokare i och för sig. Men hursomhelst så har dom dåligt rykte. Thermoblocken alltså. Dom har en förmåga att spricka med tiden.
 

gottkaffe

Member
Bekvämt

sambon och jag dricker idag nescafe så det är mycket en bekvämlighetsfråga.Vill idag inte lägga mer pengar på en dyrare maskin eftersom vi ämnar köpa hus inom ett år efter att ha långseglat 3 år.Då ev, köper vi en dyrare som passar i köket vi då har.
 

zix

Well-known member
vet inte om jag tvekar på just det thermoblocket! Kanske skulle tagit bort "-et". Det är thermoblock i allmänhet som har rykte om sig att inte hålla. Kanske bara gäller keramiska?
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp