Anfim Best kvarn samt nya malskivor säljes

Grindmaster Flash

Well-known member
Hej,

Har en svart Anfim (ECM) Best med dosator som behöver ett nytt hem.

Det är en kanonkvarn på de flesta sätt: Tyst, hyffsat snygg, lagom stor, maler fantastikt fluffigt och helt magiskt klumpfritt, stora 54mm skivor, snabb att byta malgrad mellan espresso, brygg och press.
Tyvärr maler den inte tillräckligt fint för ristrettos på min maskin, annars hade det varit en solklar keaper. Har provat kvarnen tillsammans med tex Gaggia TS och där var malgraden inget problem.

Jag har nyligen investerat i nya malskivor för 600:-
Så det finns två par, de gamla är fortfarande i helt okay skick.

Prisidé 1600:- för kvarnen
Prisidé 500:- för de nya malskivorna (använda till max två kilo. Kan ev säljas löst till någon i behov som inte vill ha kvarnen).
Kvarn och nya malskivor 2000:-

PMa för frågor och intresse.

(Kan även tänka mig någon form av byteshandel mot väl fungerande Rocky, eller annan hyffsat tyst, lagom liten och finmalande kvarn)

Finns i Älvsjö.
 

GLC

Well-known member
Hm, jag har gått i funderingar på att byta ut min kvarn, har du testat din Anfim Best på en Silvia nån gång, eller har någon annan här kanske erfarenhet av den kombon?
 

Grindmaster Flash

Well-known member
Hej,

Jag hade min Silvia innan denna kvarn, så jag har inte testat den kombinationen.
Vad jag minns malde jag något grövre på min dåvarande Rocky till Silvian än till Giotton, men jag kan inte lova att det fungerar bra.

Vh
Tobbe
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp