Stora banners förstör layouten?

PF013

Well-known member
Nån mer än jag som får scrolla livet ur sig i sidled för att det har dykt upp gigantiska reklambanners till vänster?

(Att det sen är massa animerade banners som gör att fläkten i min laptop låter som ett jetplan om jag lämnar startsidan uppe är väl ett annat problem. Man vill ju inte adblocka sitt favoritforum... )
 

Molarin

Well-known member
Hej!
Nu blir jag lite fundersam... Stör layouten? Det ska vara små annonser i spalten som inte bör störa något eller någon. Dessa annonser ska dessutom inte synas i trådarna.

Skicka gärna en skärmdump till mig på david@riktigtkaffe.se om något ser knasigt ut.

Är flashannonser jobbiga så kommer jag inte godkänna fler sådana.
 

PF013

Well-known member
Hej!
Nu blir jag lite fundersam... Stör layouten? Det ska vara små annonser i spalten som inte bör störa något eller någon. Dessa annonser ska dessutom inte synas i trådarna.

Skicka gärna en skärmdump till mig på david@riktigtkaffe.se om något ser knasigt ut.

Är flashannonser jobbiga så kommer jag inte godkänna fler sådana.

Problemet verkar ha försvunnit. Men ett tag för nån timme sen så var en av bannerannonserna till vänster minst 800 pixlar bred. Bland annat Samsung och Telia. Och när jag tänker efter så har jag aldrig sedd dessa annonser här varken förr eller senare...
 

hrbrun

Well-known member
flash är väl skönt att undvika om det är möjligt... Jag håller med, vill ogärna adblocka min favvosajt! Kan man hjälpa till med något klick ibland, och kanske till och med något köp då och då är det ju bara roligt :)
 

PF013

Well-known member
Nu verkar det vara några banners som inte riktigt passar in i layouten igen. Den här gången är det köksmaskiner från Philips som verkar vara boven. Med texten "Annons från Tailsweep" om det kan hjälpa att hitta de skyldiga... ;)
 

Molarin

Well-known member
Tack! Slogs med den här i går kväll men den verkade ligga kvar för icke inloggade.

De verkar aktivera sina kampanjer trots attt jag nekat dem. plockar bort de koderna nu.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp