Maskin-ryck.

theseal

Kaffeterroristen
Fan vad lyxigt..

Jag fick 3h för mig själv och mina espressomaskiner i eftermiddag. Bara för att det kändes så gött så startar jag denna "klappa mig på magen"-tråden.

Rengjort, avkalkat och lagat x 2

Min Faema har blivit varmare och varmare under snart 3 mån, allt från läckage till trasig pressostat har varit misstänkta. Irriterande, men inte tillräckligt irriterande för att åtgärdas av den late ägaren.

Idag så kalkade jag av maskinen och motionerade pressostaten försiktigt och ställde ner den lite. BLAM, rakt på, rätt temp. Inget mer tok-flushande i 35 sekunder.
Passade på att göra soperent i kröken då avrinningen till spillbrickan varit lite so-and-so och bidragit till väta på golvet vid två tillfällen.

Glad i hågen och lite kaffestinn efter provskott på faeman vände sig turen till levan på bordet där bredvid. Läckande ventil till ång-röret har gjort att jag dragit mig för att använda den på länge. Lite slipning av nålventilen fick ångröret att sluta droppa. En ordentlig rengöring och avkalkning hanns också med.

ahh, skall nog skämma bort mig med en liten single malt nu när jag varit så duttig.

*klapp-klapp*
 

lupoo

Well-known member
Duttig har Du varit, sa Bull !

Skulle själva behöva att ta ett tag med maskinerna.
- Perfettan behöver kalkas av (bommade avkalkningsfesten IGEN:( )
- Sommar X1:an står i källaren och skriker efter en totalgenomgång.

Ja ja ge mig 3 timmar en kväll när jag känner mig pigg och i from så kanske...
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp