Vad göra med 3 kg kaffe?

Cillalåda

Well-known member
Mamma jobbar på fik, o de fick 3kg kaffe som lite prova på sådär. Men de hystade över påsjävlarna på mig! 3 kg Gevalia (!!??) Mastro Lorenzo aroma Napoletano (kopierar påsarna). Jag var tveksam men tänkte va fan jag testar. Nu vågar jag inte. "Det är lite beskt o rätt starkt" sa mamma....jo tack.

Vågar inte våldta kvarnen. Är det nåt att ha överhuvudtaget? Funkar det ens som fulkaffe?
 

MaZ

Well-known member
Men drick förfan!

Är alla på det här forumet så jäkla pretto att dom inte ens kan tänka sig att prova Gevalia?

Don't knock it til you try it.. ;)
 

Large

Well-known member
Drick och njut. Är kaffet bara någorlunda nyrostat så smakar det riktigt hyfsat.
Det finns sämre kaffen som man får betala dyrt för.
 

zix

Well-known member
Ja va 17, pröva nu!
Mastro Lorenzos blandning är väl bland det bättre som dom har åstadkommit. Det enda är väl om bönorna börjar bli gamla. Då är ju inget kaffe gott. Men du måste ju pröva innan du får reda på det...
 

MaZ

Well-known member
Jag är pragmatiskt lagd, kanske för att jag är lat, kanske för att det viktiga är gott kaffe och inte märken...
 

Cillalåda

Well-known member
jag avvaktar tills mitt "riktiga" kaffe tar slut om nån dag eller två. Återkommer med smakupplevelse....försökte i min enfald hitta datum för rostning. Hittade ett bäst före 12/09. Jag får dricka upp det fort som fan.....
 

Bilagor

  • IMG_2453.jpg
    IMG_2453.jpg
    68.8 KB · Visningar: 42

costodia

Well-known member
jag avvaktar tills mitt "riktiga" kaffe tar slut om nån dag eller två. Återkommer med smakupplevelse....försökte i min enfald hitta datum för rostning. Hittade ett bäst före 12/09. Jag får dricka upp det fort som fan.....

Jag gav bort 11st 250 gramspåsar när jag fick för mycket kaffe, till alla som ville ha det det, här på riktigt kaffe. Det tyckte jag var en kul grej. Jag fick en massa trevliga mail och vi var elva personer som njöt av mitt kaffe, istället för att det stod och blev gammalt hemma hos mig.

Porto betalade alla själv.


Det var verkligen ett tillfälle då delad glädje kändes som dubbel glädje.
 

snabbkaffe

Well-known member
Har man en årsomsättning på mer än säg 250'000kr som rosteri/företag så tycker jag verkligen man ligger illa till. Här luktar det skit och dålig kvalité lång väg. Finns varumärket dessutom på ICA eller liknande så är inget av deras kaffen ens värt att smaka. Garanterat skräp! Nu ska jag gå och bajsa ut några bönor som ska in i rosten imorgon. Väl mött!

:cool:
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp