Bodum pressobryggaren Kenya French Press

Wille

Active member
Vann en Bodum pressobryggaren Kenya French Press på Tradera för totalt 79 kr.

91771414_1.jpg


Hittade ingen tråd om denna pressobryggare.

Jag undrar bara om det är en OK pressobryggare?

Värd 79 kr? :blush:
 

duenorth

Well-known member
Klart värd 79:-
Tror du har svårt att hitta en 1 liters för under 199:- i affären.
Lite schyst 70-80tals blå skadar ju inte heller. :)
 

martink78

Well-known member
Jag är inte bekant med just den modellen, har själv ett par Chambord(?). Men de är bra och Bodum borde väl borga för en viss kvalitet i alla fall. Så jag tycker det låter som ett kanonpris.
 

lupoo

Well-known member
1 liters Bodum kostar 295:- på Kaffemaskinen. Sen får Du själv avgöra om Du har har gjort ett fynd...
 

MaZ

Well-known member
Köpte en 3-koppars för 169:- i Lördags, men då slapp jag "Tradera-upplevelsen" också. ;)

Min verkar inte gå att plocka isär dock, tragiskt. Kanske står nåt i bruksanvisningen?
 

danwi

Well-known member
MaZ har kanske shoppat loss på Cervera? Dom tar för övrigt 329 för den stora kannan.

79 för en Bodum-kanna är ett riktigt bra pris om den är i bra skick. Fast jag måste säga att jag inte är helt övertygad av den där blå plasten :lol:

Jag har märkt att mina Kenya-kannor går att plocka isär när dom är ordentligt varma. Spola utsidan (på plasten) en stund under varmvattenkranen så ska du se att dom går att få isär med en liten knuff i botten :)
 

MaZ

Well-known member
MaZ har kanske shoppat loss på Cervera? Dom tar för övrigt 329 för den stora kannan.

79 för en Bodum-kanna är ett riktigt bra pris om den är i bra skick. Fast jag måste säga att jag inte är helt övertygad av den där blå plasten :lol:

Jag har märkt att mina Kenya-kannor går att plocka isär när dom är ordentligt varma. Spola utsidan (på plasten) en stund under varmvattenkranen så ska du se att dom går att få isär med en liten knuff i botten :)

Korrekt.

Jag tänkte iof på filterdelen...
 

MaZ

Well-known member
Det ser ut så i instruktionsboken men det finns ju liksom inga slipade nyckelgrepp eller nåt.
Svårt att få tillräckligt grepp för att lossa tycker jag. :|
 

MaZ

Well-known member
Beöhvs inte, jag har haft isär pressokannor tidigare men de har alltid haft ett slipat nyckelgrepp på cylindern längst ner på skaftet.
 
Topp