Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 18
    Senior Member danwis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    MaZ har kanske shoppat loss på Cervera? Dom tar för övrigt 329 för den stora kannan.

79 för en Bodum-kanna är ett riktigt bra pris om den är i bra skick. Fast jag måste säga att jag inte är helt övertygad av den där blå plasten

Jag har märkt att mina Kenya-kannor går att plocka isär när dom är ordentligt varma. Spola utsidan (på plasten) en stund under varmvattenkranen så ska du se att dom går att få isär med en liten knuff i botten

Den blir nog bra!

Citat Ursprungligen postat av danwi Visa inlägg
    MaZ har kanske shoppat loss på Cervera? Dom tar för övrigt 329 för den stora kannan.

79 för en Bodum-kanna är ett riktigt bra pris om den är i bra skick. Fast jag måste säga att jag inte är helt övertygad av den där blå plasten

Jag har märkt att mina Kenya-kannor går att plocka isär när dom är ordentligt varma. Spola utsidan (på plasten) en stund under varmvattenkranen så ska du se att dom går att få isär med en liten knuff i botten
    Korrekt.

Jag tänkte iof på filterdelen...

Reg.datum
    jul 2009
    Aha, filterdelen på mina kannor är hopskruvad så det ska bara vara att vrida loss.

Det ser ut så i instruktionsboken men det finns ju liksom inga slipade nyckelgrepp eller nåt.
    Svårt att få tillräckligt grepp för att lossa tycker jag. :|

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Mina filter går väldigt lätt att skruva av (alla 3), bara att hålla i filtret och skruva på hantaget.

Reg.datum
    jul 2009
    Precis så för min del med, bara att skruva isär med handkraft.

Antar att jag får applicera mer handkraft då. Kändes som om nåt skulle paja senast...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •