biverkningar pga överdriven konsumtion - Koffein, en trip-rapport.

theseal

Kaffeterroristen
Det händer ju ibland, som igår tex, att man dricker förmycket kaffe. Använd gärna denna tråd för att dokumentera era erfarenheter.

Förslagsvis använder vi denna något modifierade nomenklatur som är stulen från annat ställe på webben.
Substans: Vilken böna eller blend?

Yttre omständigheter: mätt, törstig, temp, lufttryck mm

Dos: Hur mycket tog du vid tillfället?

Ålder: Kön: Vikt: (Valfria fakta)

Tid: Hur länge varade påverkan

Beskrivning: Skriv in din beskrivning av verkningarna/biverkningarna

Utvärdering: Ge betyg.
 

theseal

Kaffeterroristen
ok, jag börjar:

Substans: Till frukost; en enkel Bergstrands 7.3, från ca 11:00 och frammåt till ca 18:00 gissningvis 13-15 enkla av Monmouth ecological, El Salvador singlar och Has Bean Blends.
Indirekt intag: Kraftig och tjock rök från espressorosten under ca 7h.

Yttre omständigheter: mätt, glad, något kall om snoken.

Dos: ca 15 singlar och indirekta pverkan.

Ålder: mellan 30 och döden, 107 kg naken

Tid: somnade förvånande nog vid 23:30, sov som den klubbade säl jag var.

Beskrivning:
Först dom fysiska symtomen:
Trycket över bröstet och spänningen i käkarna, dom snabba lite ryckiga rörelserna är alla där. Magen rasade oväntat ihop på vägen hem och vad döma av dofterna i bilen så gjorde även mitt resesällskaps. Toan var första anhalt väl hemma. Min mage BRUKAR hålla ihop för excessive konsumtion espresso, dock är den vrålkänslig för fulkaffe.
Psykiska
Trötthet och en känsla av utomkropps varande, men samtidigt en känsla av oerhörd närvaro. Jag missade inte en bil på vägen hem (tror jag). Pendlande mellan lätt eufori och ångest.
Idag:
Något trött och dåsig, som praktbakfull, men utan illamående, huvudvärk och ångest. ngt ont i nackmuskelaturen.
Utvärdering: fem koppar av fem möjliga.

Värt att notera är att jag fuskade och drog i mig två stora glas vatten och en Resorb, vilket kan vara del i förklaringen till varför jag är så oerhört opåverkad av gårdagen lätt överdrivna konsumtion.
 

Tobiemme

Well-known member
Substans: frulle: 2 x cappu på hemrostad morgonblend (ca 85-15), sedan 1 kopp guldfilterkaffe på resande fot, vartefter det väl blev 8-10 enkla under 7 h

Yttre omständigheter: hyfsat trött & bakis, frukostmätt, pizzamätt och sedan mackamätt

Dos: ca dussinet espresso + 1 kopp guldfilter

Ålder: snart 35, synnerlig trivselvikt

Tid: somnade nästan före dottern vid 23.30, helt slut

Beskrivning: märkligt nog kom den tydligaste effekten efter den första dubbel efter ankomst. sedan höll jag väl mig i skinnet och drack när det dippade...
... och när det väl dippade då kände jag flera gånger det ökända schaktraset som kan komma efter det att den välsmakande uppåtbuzzen klingat ut. som väl är så fanns bot nära till hands. :)

Utvärdering: fem av fem koppar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp