Omröstning, vilka bönor för nytt café i Alingsås?

Vilka bönor tycker ni??

  • Passalacqua Mehari

    Röster: 8 21.1%
  • Passalacqua Cremador

    Röster: 4 10.5%
  • Mokambo Rossa

    Röster: 1 2.6%
  • Mokambo Buon Gusto

    Röster: 0 0.0%
  • Caffè Mauro De Luxe

    Röster: 6 15.8%
  • Johan & Nyström La bomba

    Röster: 3 7.9%
  • Johan & Nyström Isola

    Röster: 16 42.1%

  • Totala väljare
    38

Buffeln

Well-known member
hehe det vore grejer...

Det enda svenska är ju landet, sen får man ju välja ett inbjudande tema, vilket självklart känns rätt med italienskt.

Hur vore det med en pizzeria som skrev äkta grekisk pizza, eller eller en grekisk taverna med ungersk mat :)

Gillar du isola och får bra pris så är det väl bara att köra på det.
 

fotogenicco

Well-known member
jag har knytit kontakt med ett nystartat rosteri...så håller på att prova lite nya grejer här! ska bli spännande och se vad detta resulterar i, bönorna är bara de bästa, så riktigt lyxkaffe :)
vad tror ni, visst kan det vara kul med något nytt, så kaffenördar kan komma utan referenser för att prova något nytt?
 

SirGrunge

Well-known member
Detta låter jobbigt för min hälsa. Du kommer ligga på vägen till jobbet och nära banken. Jag ser hyrfilm, espresso och en springande Grunge på jobbet.

Jag väntar spänt. Redan tipsat ett par st, Ali borde ju kunna ta omvägen från Gbg-studierna nu, inte sant? ;)
 

fotogenicco

Well-known member
Hehe jepp...pratade med honom idag och berättade :) han sa att han kommer...kanske kommer han jobba gärnet nu med att utbilda hans fars baristor, för tyvärr är inte kaffet något vidare på det nya stället!

Förresten, har lite funderingar när man bör öppna cafédelen, för man vill ju inte missa alla take-aways som ska till tåget, när åker du exempelvis?
Man måste ju se till kundens behov, och visst kanske jag redan har en stamkund på g?? =)
 

SirGrunge

Well-known member
Dom flesta åker 7-9 med tåget. Jag jobbar här i stan. Alla bra idéer får mig som stamkund, så självklart har du det. Jag jobbar på sjukhuset, nattjour :)
 

fotogenicco

Well-known member
Hej alla!

Nu har kaffebaren fått ett namn, den kommer att heta "Bar Espressivo",
kunder kommer associera detta med espresso, men det i själva verket betyder:
Uttrycksfullt på italienska. Det som gör det extra speciellt är att jag har ett
förlutet inom musiken och där är det en musikterm, så känns perfekt!

Ang kaffet har jag provat en massa, men det på en maskin jag inte riktigt fått iordning på, så därför är det inte fastställt, maskinen är fortarande under rengöring då den stått ett tag och lämnade vissa bismaker i kaffet, eller ja den är klar nu, så imorgon ska kvarnarna göras rent, sedan ska det testas igen.
Det jag prövar nu är ett nystartat svensk rosteri vars namn och verksamhet inte fortfarande är officiella, prövade detta på silvian och det var kanongott! Jag prövar även Circi Silver och Circi Vit, de är också fina, men som sagt vet inte riktigt hur de ska smaka då maskinen krånglat, men demon jag fick av generalagenten var fantasiskt!

Vad tycker ni om Circi??
Må gott!
 

kafferookie

Well-known member
Intressant, är också sugen på att starta café. Hur har det gått för dig? Säljer du bara espressobaserade drycker samt småkakor?
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp