Vad är detta för maskiner?

fotogenicco

Well-known member
Har fått erbjudande att köpa en dubbelgruppare, med 2 skummare och 1 för vatten. Maskinen heter Pratic, har sett den på bild och känns som en robust maskin, kvitto finns på 50.000:- , även en kvarn som heter Azkoyen. nypris 13500:-

Har inga beteckningar än, men lägger in då så fort jag vet...Men kan ni något om märkena och är det fina maskiner?

Mvh Nicholas
 

theseal

Kaffeterroristen
Kvarnen är HELT sjuk. Den doserar mha en våg man ställer in. Två knappar, en enkel, en för dubbel. Snabb som en cobra, stor som ett hur. Hoppern rymmer 2!!! KG!

http://www.youtube.com/watch?v=x6Sgpved03o

obs här har dom ställt in den så den har en dubbel färdig som släpps ner i PF och så maler den upp en ny, det går att ställa in den så den maler och sen släpper ner när den är klar.
 

theseal

Kaffeterroristen
ser ut som om dom köpt ett surpluslager med Brasillia färg. Jag har en Americano i svart metallic lack på jobbet. grymmt -86
 

Englund

Well-known member
Går funktionen med förmalning av kaffe att stänga av? I annat fall kommer du alltid att ha en färdigmalen dos som ligger och luftas inne i kvarnen. Alternativt att man bara doserar det antal bönor man behöver i hoppern varje gång...
 

Thomaz

Well-known member
Kikade på denna tråden om espressomaskinen intressant...
Men intressantare var nog länken till Estable... Hittade en del på
My Space också. Låter riktigt bra må jag säga. Välproducerat och skönt arrat. Lyssnar vidare....
Lycka till med bandet framöver !
//T:lol:
 

fotogenicco

Well-known member
Hehe, man tackar och bockar..tyvärr ligger vi lite på is, men det kommer nog :)

Håller just nu på att starta En fotobutik/ateljé med en liten cafédel, plus att jag blir pappa nu i december så mycket på G! =)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp