Mazzer Mini - Ny hopper

hrbrun

Well-known member
det där var ju riktigt snyggt! det är ju kul att det kommer in lite design i den här delen av världen också. det har saknats. tycker jag.
 

Mayhem

Well-known member
Umm, är det en bönhopper eller en slushie-blandare? :nowink:
Gärna hopper i glas men inte färgat.
 

Gholam

Well-known member
Slushie-blandare? :D Den var bra! Men den giftgröna färgen tycker jag ger en "wicked look" till kvarnen. Den blir nördigare på något sätt (i positiv bemärkelse).
 

AA

Skottjägare
Varför hopper när man kan fylla bönorna direkt ner i halsen och ställa tampern ovanpå?

För övrigt var den inte speciellt snygg.

/AA
 

Almapeso

Well-known member
Ser ut som en typisk glasskål man kunde hitta i mormors källare. Gärna stående på ett brunt bord med en fåtölj i härliga orange/bruna nyanser. Och då menar jag inte ur ett positivt perspektiv (mormor har dock mycket annat fräckt).
 

Tall_man

Active member
Jag gillar initiativet. Jag tycker tom att grönt glas med bubblor kan vara snyggt. :D

Eftersom designen på hoppern inte harmonierar med kvarnen i övrigt ser det en aning eftermonterat ut. Vilket det ju också är. Låt det gröna återkomma i kvarnkroppen och gör "tratten" mer lik hoppern och jag tror att vi har en mördarsnygg kvarn.
 

Gholam

Well-known member
Men är det inte jobbigt att köra utan hopper? Jag menar man byter ju inte gärna bönor utan att rengöra och det krävs minst två shotts innan man har ställt in alla parametrar (såvida man inte för journal över alla bönor mm), åtminstone för mig. Dessutom känner jag att kvarnen är rent estetiskt mera tilltalande med en hopper på; den är mera komplett på något sätt. Så har man en lufttätt lock så förlorar man inget på att köra med hopper.
 

peterparnes

Well-known member
I och med att jag bytte till Mazzer (förra veckan ;) så mäter jag kaffemängd med våg inför varje skott och då är bara hoppern i vägen (och den är väldigt stor på en "mini e".
 

JKolmo

Well-known member
Jag kör med den mindre hoppern till minin. På så sätt blir minin mer mini. Den stora hoppern är onödigt stor, dessutom undrar jag om kvarnen med den stora hoppern verkligen skulle få plats under skåpet där den står i vårt kök...
 

PekkaB

Well-known member
Ta bort hoppern?! Då måste man ju sikta och hälla försiktigt! Med hoppern på är det ju bara att kasta i bönorna utan precision med ett skönt rassel utan spill. Tycker f.ö. för att återvända till trådens ände och hålla med om att den gröna kanske inte är så stilren, men cool! B-)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp