SÄLJES: Vibiemme Domobar

Mathias

Well-known member
Maskinen är såld!


Jag säljer en Vibiemme Domobar (klicka på fotona för större bilder):




Jag har plockat isär maskinen för rengöring och avkalkning. Alla tätningar/packningar samt fjädrar är nya i gruppen. Alla tätningar till kokaren är nya samt även alla slangar. Porta filter packning och"shower screen" är nya. Nya gummifötter. Därefter är den provkörd under ett par veckor för verifiering.

Maskinen är i mycket gott skick. Det enda synliga är frontplåten till "drip tray" som sitter väl fast i lådan men har en springa på höger sida.

Pris 3000kr inklusive frakt från Frankrike till Sverige.
 

Mathias

Well-known member
Jag har en liten kölista med de som är interesserade. Alla har fått ett PM och jag återkommer i takt med att interesserade har bestämt sig.
 

henrico

Well-known member
...längre än till nummer 3 på listan kommer det aldrig. ;)

Men jag har en känsla av att Fabian eller den okände ettan tar den! :)
 

Jate

Member
och om ingen av de många tidigare intressenterna köper den är jag intresserad (men den är sannolikt redan såld :))
 

Mathias

Well-known member
eh, den är ju till salu.....E61 är nog bra men personligen tycker jag inte det är specielt snyggt. Dessutom gillar jag enkelhet och E61 är ju fullpropad med packningar, fjädrar och allehanda ting.

En del av dom som förespråkar E61 menar att den är bättre när den inte användes med HX, dvs enkel- eller dubbelkokare ska vara bättre. Enkelkokare fingerar ju bra om man sällan skummar mjölk, dubbelkokare om man skummar mjölk ofta.

Själv har jag inte gjort speciellt många espresso men sedan ett par veckor har jag en renvoerad Spaziale Professionale. Denna maskin fungerar i stort sett som en Maskin ur S1 serien vad gâller att göra espresso. Trevlig maskin som jag skulle väja före en E61.
 

PekkaB

Well-known member
Fabian,
Jag köpte den egentligen å en kompis vägnar (som jag försöker locka ner i kaffeträsket). Han fick dock kalla fötter när det blev verklighet.:lol:
Ska se om jag får plats med den hemma. Annars kan jag höra av mig?
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp