Västerås: Espresso house

Friulano

Well-known member
Jag har tittat in där några gånger och det är riktigt snyggt inrett. Baristan såg enligt min subjektiva bedömning ut att vara intresserad av hantverket. Har dock väntat med att göra mitt första besök då jag vill undvika inkörningsperiodens eventuella problem. Någon annan som varit där ännu?
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Har varit där två gånger nu och jag är så ledsen att behöva säga det men resultatet har varit riktigt dåligt. De rengjorde inte ens pf mellan urtagning och malning - smaken var sen bränd och bitter...Trist på ett i annat schysst läge...
 

mts

Well-known member
samma visa som i norrköping med andra ord... Tråkigt att en kedja som iaf i stockholm hållt en vettig kvalitet ska vara så mycket sämre i mindre städer.
 

Musicman

Well-known member
Ja så märkligt. För mig är det en gåta hur man bär sig åt? En sprillans La Marzocco står där och glänser och ändå blir resultatet under all kritik. Jag kan inte förstå - på riktigt...Någon riktig barista som kan förklara?
 

larjo11

Well-known member
Var förbi där idag och tog en cortado. Den var ganska trevlig.
Mjölken förlåter lite av det dåliga hantverket/rengöringen.

De flesta som besöker EH vill ju ändå bara ha en jättestor latte :eek:hmy:
 

demo

Well-known member
saknar salu hallen där man kunde åka in köpa sig en påse JN utan att de ska kosta massa extra grejer plus frakt....tittat in på espressohous när ja gått förbi men man vågar ju fan itne testa ens..

har man vart på gränden och andra cafen och sett hur dem gör sitt kaffe blir man ju rädd.
 

larjo11

Well-known member
Köpte EH bönor för brygg när de just öppnat. Kenya någonting.
Då var de ganska nyrostade och funkade ganska bra som press.

Demo: Det finns några sorters J&N på chocolaterian i konserthuset. Men kolla datum. Några påsar var väldigt gamla.
 

demo

Well-known member
jo ja såg att de fanns på chocolaterian oxå men datumen är oftast skrämmande.


rallie de finns tyvärr ingenstans i v-ås där du kan få bra bönor längre tyvärr...

de nätet som gäller eller om du har vägarna förbi sthlm osv

har du tur kan du dock hitta i chocolaterian..
 

demo

Well-known member
färdigserverat är ännu svårare...

har du RIKTIGT tur kan du får nåt helt ok på italianbar som Alfredo påpekade.

men inte värt ta risken...godast kaffe dricker du nog hemma i västerås:)
 

Friulano

Well-known member
Instämmer, bra kaffe i Västerås får man hemma! Det verkar ju vara en del Västeråsare som är intresserade. Kanske dags att dra ihop en träff snart?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp