Bella Barista

Gholam

Well-known member
Vad har ni för erfarenhet av Bella Barista? Är det någon som har köpt maskin därifrån och fått problem? Skickar man garantiärenden tillbaka till England eller finns lokala servicecenter? Funderar på en Vivaldi mini som verkar bli billigare om man köper därifrån. Tacksam för alla tips...
 

FabianP

Well-known member
Vad jag vet har de ett års garanti, fast "parts only". Blir något fel, skickar de delen till dig så får du lösa det själv därifrån. Priset man får betala för lägre inköpspris*... :)

/Fabian


*Arbitragefri marknad?
 

svartvest

Well-known member
Köpte Duetton där, täckplåten hade vikts till lite. Påpekade detta och vips så skickade dom en ny.

Bara positivt från min sida, att de dessutom hade "testkört" maskinen innan de släppte den med protokoll tycker jag var bra.
 

PeteSwed

New member
De verkar ju också ha mycket bra recentioner av maskinerna de säljer så jag tycker att de ger ett väldigt gott intryck...
 

MartinForsberg

Well-known member
Har aldrig handlat maskin av dem men i stort sett alla reservdelar som gått att köpa av dem och alltid varit helnöjd, aldrig ett enda strul på något vis!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
De är seriösa och ärliga. Så länge apparaten inte är defekt när den anländer så har du garanti på delarna. Går något sönder så skickar de en ny del till dig, du får byta själv eller anlita någon till att byta. Är apparaten trasig redan när den anländer så fixar de en ny apparat/lagar den.

Bella Barista kan jag gott rekommendera.:)
 

Agathorn

Well-known member
Vad har ni för erfarenhet av Bella Barista? Är det någon som har köpt maskin därifrån och fått problem? Skickar man garantiärenden tillbaka till England eller finns lokala servicecenter? Funderar på en Vivaldi mini som verkar bli billigare om man köper därifrån. Tacksam för alla tips...


Blir det billigare ifrån dom? Om jag räknar på Forex.se så kostar en mini 18 162,69 kr ifrån dom + frakt och moms och skatt och allt som tillkommer i tullen :/

Espressomania (ok kanske inte så skoj att beställa ifrån dom) tar 17 000 kr.
 

EspressoChristian

Well-known member
Jag har också bara gott att säga om BellaBarista.

Dessutom så ligger ju England inom EU, så det blir ingen extra moms, tull eller liknande.

Själv funderar jag på att beställa en Brewtus eller Duetto därifrån snart.. :)
 

Agathorn

Well-known member
Jag har också bara gott att säga om BellaBarista.

Dessutom så ligger ju England inom EU, så det blir ingen extra moms, tull eller liknande.

Själv funderar jag på att beställa en Brewtus eller Duetto därifrån snart.. :)

Just det ja, glöm det jag sa om tull osv :)

Ja jag har rätt länge nu haft tankar på en duetto därifrån. Där blir det ju cirkus 3-4 tusen man sparar.
 

majkeloak

Well-known member
Bara gott att säga.
Köpte min Brewtus där samt även kompletterat med en liten annan del.
Inga problem och trevliga att ha att göra med.
/Mikael
 

Gholam

Well-known member
Blir det billigare ifrån dom? Om jag räknar på Forex.se så kostar en mini 18 162,69 kr ifrån dom + frakt och moms och skatt och allt som tillkommer i tullen :/

Espressomania (ok kanske inte så skoj att beställa ifrån dom) tar 17 000 kr.

Ja, det kanske bara var önsketänkande men jag räknade på en kurs under 11kr. Då fick jag det till under 16k. Frakt mm behöver man ju inte nämna när man bildar opinion därhemma. Nu är hon övertalad till köpa in en Vivaldi mini (hon föredrog den framför Brewtus III) och jag känner att jag borde skynda mig...
Det är som du säger, Espressomania är kanske inte högt i kurs just nu...
 

Agathorn

Well-known member
Nej Espressomania hade jag aldrig beställt ifrån med det som skrivits här i trådarna. Jag ville bara visa att det kanske inte alltid är just billigare att beställa ifrån utlandet. Verkar bero mycket på vilka maskiner det rör sig om. Just mini vivaldis verkar ligga rätt högt i kurs utomlands.
 

snabbkaffe

Well-known member
Blir det billigare ifrån dom? Om jag räknar på Forex.se så kostar en mini 18 162,69 kr ifrån dom + frakt och moms och skatt och allt som tillkommer i tullen :/

Espressomania (ok kanske inte så skoj att beställa ifrån dom) tar 17 000 kr.

Forex kurs är sämre. Kolla på Valuta.nu för en lite mer riktig kurs. (Slå på lite för säkerhets skull).

Moms och tull tilkommer inte inom EU.

Frakt gick på 49 GBP för min maskin.

:coffee:
 

Ignatius Riley

Well-known member
Jag handlade en Ponte Vecchio Lusso och lite annat av Bella Barista. Det hela var mycket smidigt, skulle lätt handla där igen.
Köptips: de har ett suveränt rengöringsmedel, ett lättjobbat sprej-skum som är grymt bra till rostfritt och kromade prylar.
 

Gholam

Well-known member
Jag handlade en Ponte Vecchio Lusso och lite annat av Bella Barista. Det hela var mycket smidigt, skulle lätt handla där igen.
Köptips: de har ett suveränt rengöringsmedel, ett lättjobbat sprej-skum som är grymt bra till rostfritt och kromade prylar.

Låter spännande men vet du om den skadar plast? Vivaldin har ju ändå en massa plastdelar...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp