Delicerano's jam och utbildning 29/10

Delicerano

Delicerano, Sundsvall
Hej igen, och tack för senast... Ja nu kör vi månadens JAM där jag bjuder in alla kaffeintresserade, allt från inbiten nörd, till nybörjare. Efter en kväll hos oss har man plussat på sig en hel del kunskap och hantverk om böna, kvarn, malning, extration, mjölkmönster samtidigt som vi alltid har det relaxed och roligt. Utan press på att prestera, men å andra sidan får man inget töntigt diplom att glömma bort. Men man är alltid välkommen igen.

Alltså skönt klimat, kul killar och tjejer, bra utbildningsforum, testa det bästa som kaffevärlden presterar idag och på en 3 gruppers Linea La Marzocco, med fri tillgån till mjölk, kaffe o det mesta av det andra som Delicerano erbjuder (Vi äter alltid nån matbit)
Allt detta för ynka 90 kr

På tordag finner vi 3 sorter dels Kenya AA Gethumbwini Estate, Panama Esmeralda, Sweet Holy Moses - läs gärna mer om dessa på www.johanochnystrom.se jag kommer även att försöka få ner lite från Åre Rosteri som vi kommer att sammarbeta med.

Varmt välkommna
Med vänlig hälsning
Johan Modéer
0733- 92 93 93
060-615 615
johan@delicerano.se
 

svenrikner

New member
Tack för en grymt trevlig kväll igår. Man hade svårt att somna igår. Förmodligen var det alla tankar och roliga intryck av kvällen. Jag gillar verkligen din gästfrihet Johan!
 

GLC

Well-known member
Kul med lite nytt folk på jamen, det här var det första jag missade hittills tror jag. Kommer nästa gång iaf, hoppas även de nytillkomna gör det!
 

Tall_man

Active member
Tack för en trevlig och lärorik kväll. Fantastiskt gästfri och familjär stämning. Räkna med att jag kommer tillbaka. Jag hade också lite svårt att varva ner men det berodde mer på mängden kaffe än något annat.:coffee:
 

Bilagor

  • 2009-10-29 003.jpg
    2009-10-29 003.jpg
    54.7 KB · Visningar: 13

GLC

Well-known member
Nästa gång kanske Johan är mer upptagen med mat så om nån vill ha en genomgång av kvarn-maskin-skumning-hällning så kan jag ställa upp.
 
Topp