Vad är normal tid inom landet?

Coffea-Arvensis

Well-known member
Hur lång tid är det normalt att man får vänta på sin beställning från olika råkaffe försäljare i sverige och bekräftas alltid beställningar? :huh:
 

peterparnes

Well-known member
Det tror jag är en mycket svår fråga att få svar på och det beror väl på främst om de har kaffet hemma eller inte. Snabbast är väl om man råkar ha en säljare i stan och kan hämta direkt.

Ska man köpa större kvantiteter så ska man nog gå utanför Sveriges gränser för att få ett bra pris.

Det gör mig dock nyfiken på varför du vill veta det?
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Jag tänkte att i väntan på internationella bönornas ankomst kan man ju prova lite svenska. Men nu har det gått en månad.
Vad som framgick av infon var att allt som gick att beställa, fanns på lager.
Men hittills har det inte enns kommit bekräftelse.
Nu spelar det juingen roll längre, men endå.
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Har lagt ner hela idén.
Jag bara tänkte på att det skulle vara lite surt om det trillar in 14kg kaffe någon eag när pengarna inte finns...
...för jag håller ju inte undan pengar bara ifall att det kanske om någon känner för det kommer kaffe.
 

peterparnes

Well-known member
Låter som om du hittat icke-proffsiga leverantörer. Närjag beställt så har det varit mycket exakt leveransinfo i flera steg och med trackinginfo på paket.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Normal tid inom landet... det där låter inte ens som normal tid om man skulle beställa bönor med åsnefrakt från Afrika.:nowink:

De måste ha schabblat bort din beställning. Ring dem och få det bekräftat, så är det ur världen sedan.

Tala gärna om ifall du svaret: "Ja, men det var lite leveranstid just nu... Vi har bönorna om ett par veckor"
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp