RiktigtKaffe besöker Malmö, 16/1

theseal

Kaffeterroristen
myllan.jpg


Nu händer det grejjer på löpande band här på RK.se både på fram och baksidan....

Nu undrar säkert alla vad våra vänner i myllan håller på med, därför kan jag trösta alla nyfikna med att jag och allas våran vän och kaffe konnässör Dan Stenqvist håller på att planera ihop en heldag i Malmö inom kort. Håll i hatten go-vänner och förbered er på en resa i kaffets tecken till myllan mao.



stay tuned for more caffeine action...
 

doppio

Well-known member
Håller också ögon och öron öppna, om jag hade kunnat kombinera det med CPH, som jag ändå hade tänkt att åka till vore det kanon.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vi kommer att börja med en 8 milstur på hojarna ner till Aldo....eller....

Frulla på Solde
Kaffeprovning på Lilla Kafferosteriet
LAT hos Claes på Te&Kaffehuset
Eftermiddagskaffe på Möllan
Plus besök hos alla andra barer som är värda ett besök!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vi skulle mycket väl kunna få input av Jens Brine angående det senaste i kvarn- och tamperväg också! Och maskiner med för den delen. Vi får boka in honom också.
 

TTobbe

Well-known member
Det där låter skit kul men 70 mil för en dag med kaffe kan bli svår att sälja in hos fru och barn :blush:
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Idag har jag pratat med theseal på telen och vi har kommit fram till att den 16:e jan är ett datum som känns rätt. Vi har sagt att antalet deltagare är maxat till 20 st och det är som vanligt först till kvarn.
Upplägget är ungeför följande:

Frulla på (surdegsbaguette med äppelmust, 65kr för kittet) Solde och med all sannolikhet kommer Jens Brine att finnas på plats för att snacka tamperutveckling och hårdvaruutveckling.

Filip på Lilla Kafferosteriet ställer med all sannolikhet upp och kör någon form av kaffesnack med oss på Rosteriet. En koppning är rimligtvis på sin plats också. Kristian Norén kommer att vara på plats och köra skott på Synesson.

Lunch kan ätas på flera olika sätt. När Chris Owens och M´lissa var i stan så var det gjutet att vi skulle käka falafel. Riktigtkaffe-folk kanske är mer finsmakare än så, och då kan vi alltid äta billig indisk mat uppe på Möllan när vi ändå ska dit och spana in Kaffebaren på Möllan.

Sedan tycker jag att vi ska kika in på de flesta ställena i mån av tid.

Capo
Njutbar
Noir
Nesta
Te&Kaffehuset

något ställe jag glömt?
 

theseal

Kaffeterroristen
GUBBKUL!! stort tack till mr Dan som roddar på plats.

Jag + MAZ kommer att åka från GBG med totalt 8 lediga platser, italienskt får man åka då.

Så:
Stenqvist
Kellogs
Xpressivo
theseal
MAZ
PAC

fyll på nedan...
 

supinum

Well-known member
Vi kommer att börja med en 8 milstur på hojarna ner till Aldo....eller....

Frulla på Solde
Kaffeprovning på Lilla Kafferosteriet
LAT hos Claes på Te&Kaffehuset
Eftermiddagskaffe på Möllan
Plus besök hos alla andra barer som är värda ett besök!

Ja också har du ju ett perfekt tillfälle å ordna en paneldiskussion till din podcast! Å då kanske man får panelbullar till kaffet?
icon10.gif
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp