RiktigtKaffe besöker da Matteo Torrefazione 2/11

theseal

Kaffeterroristen
damatteo.jpg

Håll i hatten kaffe-lovers, Kaffe-Sverige kokar av entusiasm och glädje och för att hålla kaffe-stisset på en jämnhög nivå har våra vänner på da Matteo Torrefazione bjudit in RK på en rost-afton.

da Matteo Torrefazione behöver väl ingen närmare presentation, men Christian, Per, Pernilla mfl kommer att berätta, visa och låta oss smaka på deras syn av kaffe. Ambitionsnivån här hög och tanken är att vi kommer att få koppa, rosta och blanda en espressoblend under kvällen.


Schema
18:00 - 19:00 gött snack och frågestund om da Matteos filiosfi.
19:00-ca 20:30 koppning, rostning, blandning och lek framför maskinerna.

var:
da Matteo Torrefazione:
Vallgatan 5, 411 16 Göteborg

Tyvärr är det även här ett maxtak på deltagarantalet; 16 st, så först till kvarn!
Till hållpunkt två kommer vi att bli uppdelade i fyra grupper och fyra personer.

Anmälan i tråden nedan och AVANMÄLAN per omgående om ni inte kan komma av olika skäl. Jag kan GISSA att vi får upprätta en reservlista.

/eder ödmjuke säl
 

wesaft

Well-known member
Du är så härlig säl fixar och donar :)
Lås den ena tråden och länka till den andra? så det inte blir korspostning och anmälningar.
Jag var med på Bergstrands så jag lämnar lucka till andra intresserade så de kan hugga.
 

lupoo

Well-known member
Bokar en plats!(med berått mod utan att kolla upp familjens agenda....:unsure: )

Gôtt jobb säl!!!
 

knasper

Well-known member
Mmmm, tänkte som Lupoo - anmäl först och fråga sen. Kollade dock jobbkalendern och den satte definitivt stopp. Gör som wesaft och står tillbaka till förmån för dem som inte var med på Bergstrands :blush: (kanske tveksamt om man kan få poäng på sin schangtilitet då man är upptagen...)
 

theseal

Kaffeterroristen
Theseal
Maz
Pac
PLIND
Lupoo
larsan
slane
xpressivo
PB
EspressoChristian

6 platser kvar, sen blir det reservlistan.
 

leitzler

Well-known member
Jag är på.

edit: Med senaste giget på da Matteo i minnet förefaller en sluttid på 20:30 smått optimistisk :).. Bara som en liten notis.
 

theseal

Kaffeterroristen
Theseal
Maz
Pac
PLIND
Lupoo
larsan
slane
xpressivo
PB
EspressoChristian
Matte_L
Rikard Andersson
leitzler

3 platser kvar.

Med senaste giget på da Matteo i minnet förefaller en sluttid på 20:30 smått optimistisk :).. Bara som en liten notis.

"It's easier to apologize than ask for permission"

Du har ingen tjejj va? :)
 

theseal

Kaffeterroristen
skål. sorry för OT och mycket bra att uppmärksamma tids-glidnings-potentialen.

Jag försökte bara vara lite lustig.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp