GarageJam i Linköping!

PF013

Well-known member
När vi träffades på Bergstrands så kom theseal och jag att prata om att ha ett litet jam i mitt garage. Lite rostning, bland annat på min FGM-1 mk I (ja, nåt måste modellen heta!), lite maskiner, lite verkstadsnörderi och en massa kaffe. Sälen trodde att han och Pac skulle kunna skrämma fram nån lite större maskin (3x20A, vatten och avlopp finns, hint, hint!).

De dagar innan jul som skulle passa är lördag den 7:e november och lördag den 19:e december. Då har jag familjefritt, så att vi skulle kunna köra hela dan, inte bara hålla till i garaget och eventuellt låta det glida över på lite mat, snack och annan dryck framåt kvällen.

Så! Vilka skulle vara intresserade den 7/11? Edit: Ändrat till Söndag 8/11
Edit 2: Kritisk massa uppnådd! Vi kör Söndag 8/11!
 

danwi

Well-known member
Ja, det vill jag ju naturligtvis vara med på. Nu har vi ju egentligen andra planer för den dagen, men vi får se hur det blir :unsure:
 

Pac

Maskindoktorn
Hehehe, klart vi kan skaka fram en maskin att köra på. Jag har ett trefasmonster i källaren som jag behöver "inspiration"(läs piska.... ;)) för att bli klar. :)

Tyvärr är jag redan inbokad Lördagen den 7'e. Söndagen den 8'e hade varit perfa... Går det kanske?
 

PF013

Well-known member
Söndagen den 8:e skulle funka lika bra för min del. Det var mest med tanke på långväga resenärer med tung packning (hint, hint) som jag tänkte att en lördag skulle fungera bättre. Jag har ungefär lika många gästsängplatser som trefasuttag... ;)
 

PF013

Well-known member
Visst! Är några av dem "under äktenskapsliknande förhållanden" så finns det till och med ett par kvar sen. Jag har två 120 cm i gästrummet och en tältsäng, och så stora grabbens 90-säng.
 

danwi

Well-known member
Söndag skulle ju fungera alldeles lysande för min del :D

Vi kan säkert härbärgera en eller två personer på söndagskvällen om det skulle behövas. Dock kan ni inte räkna med lika bra kaffe som hos PF013 om jag inte har åstadkommit någon investering tills dess :)
 

Pac

Maskindoktorn
Visst! Är några av dem "under äktenskapsliknande förhållanden" så finns det till och med ett par kvar sen. Jag har två 120 cm i gästrummet och en tältsäng, och så stora grabbens 90-säng.
Nej för sjutton gubbar!:eek:hmy:

Inte en chans att jag ligger och rullar i samma säng som Maz, sälen eller tobbe_l. Någonstans får nörderiet ge vika... :nowink:

Jag kollar med killarna om de skall med.
 

PF013

Well-known member
Då ser det ut som att jag får en bra anledning att röja ur verkstan lite! Och var inte blyga! Man får in en hel del kaffenördar på 60 kvadrat!
 

osks

Well-known member
Det låter ju trevligt!

Jag dyker gärna upp om det finns plats. I garaget alltså, den här gången händer det ju saker i rätt stad! :)
 

theseal

Kaffeterroristen
GAME!!! Alfan har ju kört runt på både det ena och andra i skuffen så en tvågruppare och nån enkelgruppare skall väl knappast utgöra några problem.
 

MaZ

Well-known member
Shotgun! :D

Har du verkligen 3x20A hemma?
Vem behöver sova efter en dag i kaffeprovarens tecken? Linköping är ju nästgårds med, inga problem att köra hem efter det.
 

PF013

Well-known member
Jag har 25A huvudsäkringar, och en av trefasgrupperna i verkstan är fuluppsäkrad till 3x20A. Förra ägaren byggde hotrods, men verkstan blev för liten. Här kunde han ju bara jobba på två bilar åt gången... :cool:
 

MaZ

Well-known member
Säg inte att du har Mantorp 500m nerför vägen också, i såna fall måste jag nog ta ditt hus med våld och ha som mitt "sommarhus". :D
 

Tobiemme

Well-known member
TTobbe, jag är ruggigt sugen på att åka ned till linkan och Den Fantastiska Trumrosten. du vet ju var jag bor... vi kanske kan synka? för det finns väl plats kvar i garaget?
 
Topp