Malmö Vart tog Nesta vägen

gd

Member
Jag har med sorg i hjärtat de senaste veckorna/månaderna sett hur Nesta i Malmö gått från toppen ner till nivå med Espressohouse. Hela den otroligt duktiga personalen har försvunnit och ersatts med nya.

Jag vet att det tar tid att arbeta in ett nytt arbetslag och hoppas att Nesta på sikt kan kämpa sig upp till den nivå de var innan.

Jag och min kollega har tagit vår lunch espresso där i två år men letar oss nu vidare.

Vet någon var Roberto och de andra tagit vägen nu. Arbetar de på någon annan ställe nu? Jag vet att Kristian Norén är på Lilla kafferosteriet.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Nya ägare vilket innebär en ny era för Nesta. Jag själv tackade för mig i början av september. Roberto är hemma i Svedala. Jag hoppas att han dyker upp på någon bar inom kort. Dock verkar det inte troligt än på ett tag. Många har börjat plugga, tex Johan Krantz, Samuel, Sebastian, Alex Paulsson osv osv.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Och mig hittar ni just nu på Solde på lördagarna plus dagar då Johan eller Jonas är borta, samt Kaffebaren på Möllan.

eller...

att jag sitter och fikar på andra barer runt om i Malmö.
 

gd

Member
Tack, Dan, då vet jag. Vi får se vad som händer framöver.

Kristian berättade att de skulle starta en liten bar i rosteri-delen, där man ev bara kunde köpa espresso (ingen mjölk). Det hade varit spännande.
 

FabianP

Well-known member
Kristian berättade att de skulle starta en liten bar i rosteri-delen, där man ev bara kunde köpa espresso (ingen mjölk). Det hade varit spännande.

Varför begränsa sig till espresso? Givetvis inte servera latte, men varför inte guldfilter/aeropress?! :huh:

Annars är det ju en sjukt nice idé, verkligen. Tänk att kunna sitta där och dricka kaffe, samtidigt som det rostas kaffe!

/Fabian
 

zero

Active member
kommer nog att bli porslinsbryggning på valfritt kaffe samt veckans singel på olika temperaturer från synesson. mjölken får vi se vad som händer med den,men nästa vecka smyger vi igång med detta.
 

gd

Member
Jag kan varmt rekommendera kaffebaren på rosteriet. Varje måndag väljer de en ny blandning som de sedan kör hela veckan. Man kan välja på olika temperaturer och de har även guldfilter. Har man tur kan man sitta i de två fåtöljerna i "biblioteket". En mycket trevlig avslutning på en lunch. :lol:
 

FabianP

Well-known member
Ta inte mina fåtöljer! :D

Sitta där är verkligen the good life. Gillar skarpt att de kör guldfilter också, då kan man sitta och sippa på kaffet längre, och vilket kaffe sedan... :coffee:

/Fabian
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp