Kvarn Brygg & Press

M

Medlem14302

Guest
Mina kaffevänner.

Jag efterlyser i denna tråd tips på olika kvarnar för hemmabruk lämpade i första hand för Filterbrygg, Press, Aeropress osv. Ej renodlade espressokvarnar.

Priset får varriera.

Denna tråd vill jag hänvisa till när jag är ute och träffar människor och de frågar mig om vilken kvarn de skall köpa. Detta är den vanligaste frågan jag får ute på fältet.

Då det skall vara informativt och enkelt att läsa om de olika kvarnarna skulle jag vilja be er att endast skriva recensioner tillsammans med tex bilder och tester.
Plus och minus, pris, var man kan få tag på dem osv.

Hoppa gärna över att komentera varrandras inlägg så blir min farmor inte så förvirrad när hon försöker att göra ett val med hjälp av er.

Däremot gör det inget om några lägger in test om kvarn som varit med tidigare men med andra resultat, tankar och tester.

Vad tror ni? Går det?

Låt kraften vara med er!
 

Musikarfelix

Well-known member
Bodum Antigua

Enkel elektrisk kvarn med koniska malskivor som maler kaffet ner i en behållare. Det går att justera malningsgrad, men kvarnen kan inte mala tillräckligt fint för espresso. Kvarnen finns i svart och silver, den svarta går på strax över 1000kr och silver varianten ligger på cirka +300kr.

Bodum skriver själva att kvarnen klarar att mala 10x12 (koppar), innan den blir överhettad.

bckgbPjgv.jpg


Länkar:
Kaffegrossisten, Bodum Antigua
Manual
 

Englund

Well-known member
Utan tvekan är min favorit Nivona:s Cafegrano. Den maler snabbt, tyst och jämnt...och är dessutom en dröm att rengöra. Hölje i polerad aluminium, koniskt malverk, och priset helt överkomligt, runt ca 1400 kr.

Cafegrano
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp