Hjälp med skolarbete!

Stephanie

New member
Hejsan alla!

Jag går i trean på gymnasiet och läser kursen Småföretagande B det här året. Det innebär att jag ska starta ett UF-företag (Ung Företagsamhet) med allt vad det innebär. Det ingår att komma på minst tre affärsidéer och göra en marknadsundersökning om dessa för att ta reda på vilken idé som är bäst att genomföra.

Bland annat har jag då funderat på möjligheten att sälja termosmuggar som inte läcker. Därför behöver jag få ut enkäter för att ta reda på om folk skulle vara intresserade av att köpa, vad de vill betala och liknande.

Skulle någon här vara intresserad av att svara på en enkät med frågor, som kan hjälpa mig att arbeta vidare med den här affärsidén? =) Jag behöver få ihop 50 svar och det börjar bli lite ont om tid! Jag skulle bli hemskt tacksam om någon här ville svara!

Frågorna kan jag antingen skriva ut här, och så kan man maila eller PM:a mig svaren, eller så kan jag maila frågorna direkt. Tyvärr har jag inte fått igång hemsidan än, vilket vore smidigast annars. Jag har två affärsidéer till också - stegräknare och USB-minnen - och ni får jättegärna svara på de enkäterna också, om ni vill! Det är 5-6 frågor på varje =)

Mvh Stephanie
 

theseal

Kaffeterroristen
ojdå.. Kul med företagsamma ungdomar.

TYVÄRR tror jag inte denna siten är rätt ställe att marknadsför thermosmuggar, då vi alltför anala med vårt kaffe - vilket snudd på dricks direkt ur spouten för att inte förlora några aromer...

Testa på nåt forum för lastbilschaffisar, drive-in-bingo-fans eller något annat ställe där det dricks kaffe av tveksam karaktär...

mina två cent...
 

Gholam

Well-known member
ojdå.. Kul med företagsamma ungdomar.

TYVÄRR tror jag inte denna siten är rätt ställe att marknadsför thermosmuggar, då vi alltför anala med vårt kaffe - vilket snudd på dricks direkt ur spouten för att inte förlora några aromer...

Testa på nåt forum för lastbilschaffisar, drive-in-bingo-fans eller något annat ställe där det dricks kaffe av tveksam karaktär...

mina två cent...

Lastbilschaffisar och drive-in-bingo-fans; den var riktigt bra!!! :D
Men det är sant, svaren från forumets medlemmar kommer att vara allt annat är normalfördelat.
 

martink78

Well-known member
Guldpläterade termosmuggar med PID kanske skulle hitta en liten marknad här, men å andra sidan ingen annanstans. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp