Stockholmare! Ska vi dricka kaffe?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Är det inte på tiden att det händer lite skoj i Stockholm? Jag tycker vi borde ses oftare och utbyta tankar och idéer. Har ni förslag på vad vi ska göra? Vore kul om det kunde bli lite mer regelbundet med olika teman till exempel.
 

Marv

Well-known member
Har ingen leva men är gärna med och provar, träffas gärna med likasinnade och pratar kaffe.
 

johey

Well-known member
Levor tenderar att ofta vara behändigare än motordrivna kussiner, vilket kan tänkas stödja ett arrangemang där vi med levor plockar med oss maskiner till en bestämd tid och plats för en kvalitetskväll. Givetvis är även levalösa välkomna.

Jag kan ta min på tåg i alla fall. Inga problem. :)

Låter det som en idé?
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Låter som en strålande idé. Också perfekt eftersom jag har ett loppisfynd (Europiccola) som jag inte riktigt har blivit vän med.

Tid och plats?
 

johey

Well-known member
Jag röstar också för en vardagskväll. Gärna mellan måndag och onsdag. Någon kväll nästa vecka skulle sitta fint.

Var? Någon som har en bra våning inom SL-kortets gränser? Blir vi typ fler än fem är det jobbigt hemma hos mig. :)
 

Mayhem

Well-known member
Hmm, låter skoj! Vore kul att lära sig hur fruktiga single estate skall tillredas för att bli inte bli odrickbara syrabomber. ;)

Om ingen annan kan tänka sig agera värd så har jag etta till trots ganska rejält med bänkyta i mitt kök. Hoppas inom kort få hem en Gene Café också men kan ännu inget om rostning!
 

bodaniel

Well-known member
Mayhem, mycket intressant fråga - hur får man bort en del av syran? Jag skulle gärna vara med och lära mig ett och annat.
 

HE

Well-known member
Det skulle ju vara riktigt trevligt i början på nästa vecka. Dessvärre är det lite tajt att vara hos oss nästa vecka. Men ett senare tillfälle funkar.
 

johey

Well-known member
Men nu får vi ta och bestämma något. Vi gör såhär. Först bestämmer vi en tid, och när det är ordnat bestämmer vi en plats. Min lya i Akalla kan i västa fall stå till förfogande om vi inte blir så många. Men plats får som sagt bli fråga två.

Mina förslag:

Måndag den 12 oktober klockan 19:00
Tisdag den 13 oktober klockan 19:00

Resten av veckan kan vara körig för min del. Hur ser det ut för er andra?

Själv röstar jag på måndag.
 

Mayhem

Well-known member
Ja skall det bli något redan nästa vecka så är första hälften klart bättre för mig. Så här långt fungerar måndag eller tisdag lika bra, resten av veckan antagligen sämre.
 

AJ

Well-known member
Jag är också sugen! Har dock ingen leva att släpa med mig. Kan på måndag.
/A
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Början av nästa vecka låter ju bra. Själv är jag dock nere i Florens till och med tisdag 13 okt. Men kör på så är jag med nästa gång! Brukar kunna de flesta dagarna :)
 

martink78

Well-known member
Kan både måndag och tisdag. Men får nog svårt att få med mig Pavan. Däremot kan jag gärna ta med mig lite hemmarostat, om ni inte har något emot att vara försökskaniner.. ?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp