Sidan 14 av 16 FörstaFörsta ... 41213141516 SistaSista
Resultat 105 till 112 av 128
    Kul att ni hade lite gemenskap! Jag hade tyvärr inte möjlighet att ansluta mig, då jag sedan i onsdags befinner mig på Gotland. Next time...
    Leva och veva

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Det blev en trevlig träff, även om vi inte hann med så mycket mer än att skjuta oss igenom Waxholms sortiment på Linean. Vore kul om vi fick igång lite mer regelbundna träffar än en gång i halvåret. Efterlyser ett bryggjam med grundlig jämförelse av sifon, Hario-tratt, franskpress, Aeropress, Swissgold, Chemex, etc.!
    Too much is not enough

Det tycker jag låter som en kanon idé.

Vi kan köra hos mig nästa gång.

Personligen skulle jag tycka det va kul att jämföra papper vs icke papper.

Tex:
    Chemex, brygg med melittafilter, Hario-tratt vs. swissgold.

Givetvis kör man blindtest och ett o samma kaffe för alla metoderna. På så sätt får man reda på om det bara är marknadsföringsgimick kring Hario-trattens hål o utformning på porslinsfiltret och Chemexen som ligger bakom hypen på dessa produkter.

Vad tror ni?

jag är på!

Jag gillar inte blindtest. Jag vill leva i tron att mina metoder är de bästa. Det förhöjer min kaffeupplevelse. Får jag reda på att jag tycker bäst om Gevalia bryggt i en 150 kronors filterbryggare kan jag lika gärna sluta dricka kaffe.

Nävars. Jag är på nästa gång, i mån om möjlighet.
    Leva och veva

Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    Jag gillar inte blindtest. Jag vill leva i tron att mina metoder är de bästa. Det förhöjer min kaffeupplevelse. Får jag reda på att jag tycker bäst om Gevalia bryggt i en 150 kronors filterbryggare kan jag lika gärna sluta dricka kaffe.

Nävars. Jag är på nästa gång, i mån om möjlighet.
    När vi har analyserat resultaten av beryggmetod så skall vi givetvis ta den som får flest poäng och köra den metoden med olika kaffen, från finkaffe till fulkaffe. Blint, givetvis :-)

Lightbulb

Jag håller på med en film om kaffe, bara för mitt höga nöjes skull.
    Det vore kul att filma en kaffeträff.

/Fred

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    J&N kör Cup of Excellence-kväll nu på torsdag i konceptbutiken. Tar för givet att jag inte kommer bli ensam om att representera Riktigt Kaffe?
    Too much is not enough

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •