Ny kanna

duenorth

Well-known member
Intressant form på kannan.
Undrar om den är designad för ångrör med 1 eller flera hål. Ser ut som om det vore bäst med flera.
Själv ligger jag lite ut åt kanten på kannan men då har jag ju bara 1 hål.
 

mts

Well-known member
Vid första anblicken var den riktigt ful, men nu börjar jag tycka att den ser lite cool ut, intill de andra skulle man nästan kunna tro att den jäst och tappat formen! :)

Prylsporten tar ett steg framåt igen, ska nog köpa en sån och den där specialskrapan för att fördela kaffet :)
 

EspressoChristian

Well-known member
Ojdå, farligt farligt det här.. Tyckte den var riktigt snygg!

Gick in och beställde en 12 Oz och en 20 Oz på direkten.

Återkommer med recension när jag fått dem.
 

Marv

Well-known member
Ser bra ut, du får återkomma med en recention. Med tanke på hur formen är designad funderat jag på om den bara funkar bra när man kör ångröret vertikalt i mitten av kannan. Om man vill få till en mer klassisk virvel i hela kannan kan det mycket väl bli svårare.
 

EspressoChristian

Well-known member
Hmm.. Har inte beställt av Bellabarista innan.. De var väldigt snabba med att skicka iväg grejerna med UPS.

Tyvärr verkar mitt paket åka på en Eurotrip.. Än så länge har paketet färdats ifrån England, till Tyskland och nu senast i Danmark. Intressant logistik på UPS! :huh:

Jaja, jag återkommer när de nya kannorna kommer. Ville bara rapportera progressen.
 

JKolmo

Well-known member
Ha ha ja, mina grejjer från bellabarista fick utöver de av dig nämnda länderna Eurotrippa till Holland också.

Ball kanna det där förresten. Den är liksom en mix av modernt och gammaldags. Borstat stål möter mormors-gulligt. Skall bli intressant att höra om den funkar bra.
 

Marv

Well-known member
Hmm.. Har inte beställt av Bellabarista innan.. De var väldigt snabba med att skicka iväg grejerna med UPS.

Tyvärr verkar mitt paket åka på en Eurotrip.. Än så länge har paketet färdats ifrån England, till Tyskland och nu senast i Danmark. Intressant logistik på UPS! :huh:

Jaja, jag återkommer när de nya kannorna kommer. Ville bara rapportera progressen.

LOL, då skall den väll bara tillbaka till England en sväng innan du får den :lol:
 

EspressoChristian

Well-known member
Ja, man vet ju aldrig.. :)

Just nu har paketet på 8 kg hunnit komma till Mölndal.

Det som är lite extra lustigt med UPS att de säger att de kan komma mellan kl 9 och 19 under dagen. Spännande strategi, undra hur många privatpersoner kan tänka sig att sitta hemma en hel dag för ett paket..?

Så antingen får jag det idag eller inte..
 

Marv

Well-known member
Ja, man vet ju aldrig.. :)

Just nu har paketet på 8 kg hunnit komma till Mölndal.

Det som är lite extra lustigt med UPS att de säger att de kan komma mellan kl 9 och 19 under dagen. Spännande strategi, undra hur många privatpersoner kan tänka sig att sitta hemma en hel dag för ett paket..?

Så antingen får jag det idag eller inte..


Be dom lämna det vid dörren.
 

Marv

Well-known member
Ja, man vet ju aldrig.. :)

Just nu har paketet på 8 kg hunnit komma till Mölndal.

Det som är lite extra lustigt med UPS att de säger att de kan komma mellan kl 9 och 19 under dagen. Spännande strategi, undra hur många privatpersoner kan tänka sig att sitta hemma en hel dag för ett paket..?

Så antingen får jag det idag eller inte..

Nu måste väll kannan ha kommit ? Vad tycker du om den ?
 

EspressoChristian

Well-known member
Oj då, har visst glömt att svara i denna tråd. Sorry :(

Nu har jag hunnit ha mina två Torroid-kannor ett tag. De har fått mig att ändra min teknik på två sätt:

1. Jag har bytt ifrån enhålsmunstycket till det med tre hål.

2. Jag har numera ångröret rakt ner och i mitten av kannan.

Detta leder till att jag bara måste yta försiktigt tills jag fått lagom volym, sedan för jag ner ångröret i kannan tills rätt temperatur uppnås.

Den nya kannformen gör att jag får en väldigt bra stående våg som blandar mjölken fint och jag får bra konsistens.

Mina hällningar är fortfarande inte bra, men jag tycker att de nya kannorna har gett mig ett rejält lyft.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp