Kahls Yirgacheffe

doppler

Member
Igår köpte min fru en påse av detta. Luktade inte bra, smakade inte bra och verkade rostat för kort tid. Tänkte reklamera, men nu ser jag i forumet att flera upplever att det inte är bra. Kan det verkligen vara så illa? Att det skall vara så dåligt? Smaken påminner om mina första försök att rosta, då jag inte fattade hur länge det egentligen skulle rostas. Min första teori var att jag fått en dålig batch. Någon som har erfarenheter av detta kaffe?
 

treefinger

Well-known member
Jag köpte en påse yirgacheffe från Kahls i övik för några somrar sedan. Det kommer jag nog aldrig göra igen.

Bönorna var väldigt hårt rostade och smakmässigt hade det nog lika gärna ha varit santos eller något annat i påsen. Fanns möjligvis spår av yirgacheffe i smaken.. men ingen höjdare som sagt. När ni ändå har Da Matteo i stan finns det väl ingen anledning att köpa något annat?
 

FabianP

Well-known member
Hoppas alla har löst biljetter, för nu kör vi igen... :)

Jag har också köpt en påse för ett tag sedan, men vill minnas att den smakade bra. Kan vara en dålig batch? Även om fler på forumet tycker det, är det ju ingen anledning att inte reklamera.

/Fabian
 
Var i fredags på Thörnströms kök i Göteborg och fick efter middagen en underbar macchiato. Frågade vad det var för bönor och det visade sig vara Yirgacheffe från Kahls kaffe.

/T
 

MrD

Member
kör ofta bönor från kahls när inte vardein går att tillgå:) tycker deras Yirgacheffe smakar bra och skulle nog säga att ni andra har haft lite otur. kan dock tycka att kvaliteten på vissa av deras sorter med växlande bönstorlek och inslag av trasiga bönor kan förstöra ibland. mycket oftare än t.ex. J&N.
 

lupoo

Well-known member
Du är inte den enda!
Våga Vägra Kahls!

BaristaJam BaristaJam BaristaJam BaristaJam BaristaJam BaristaJam!

:D

Ha de´

/AA

Där ser man. Att "Kaffe-tönten" (tack säl för denna eminenta nomenklatur på oss) är så långsint. Det har ju runnit litervis med kaffe ur spouten sedan BaristaJam incidenten.

Nä Kahls har inte levererat sedan Torkel var med på den skutan. Sedan om det har med varandra att göra låter jag vara osagt.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Oj. Är det klagomuren här? :) För mig som inte vet så mycket om nånting alls. Vad har Kahls med BaristaJam att göra? Som min lärare sade "Kan ni nu berätta för oss andra vad som är så roligt?" Please? ;)
 

BloodyMezzo

Well-known member
Hahaha! Det där var ju roligt. Då har man ett ställe till att undvika då. Tackar! Hur blev det till slut förresten? Kom ni fram till att kalla det Barista Sylt istället?
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,698
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp