Vad ska en god latte kosta egentligen?

PytteLatte

Member
Priset i stan varierar ganska mycket. Ja, ok, det beror väl på storleken, men 38 kronor för en latte tycker jag är lite av ett överpris...

Vad tycker ni? Är det bara jag som tänker så? :unsure:
 

snabbkaffe

Well-known member
Den ska kosta precia vad konsumenten är beredd att betala ;)
Ger du 38kr trots att det svider lite så har de ju hittat den ultimata prissättningen för att tjäna pengar på dig :)
 

GLC

Well-known member
Bra svar snabbkaffe :)

Jag tycker runt 25 kan kännas prisvärt men tar sällan latte ute då det inte är så många som behärskar det.
 

Mayhem

Well-known member
Ska jag betala mer än 30:- får de banne mig prestera en riktigt bra latte. Take-away borde inte kosta mer än 25:- max.
 

martink78

Well-known member
Jag skulle gärna betala 38:- om jag bara visste att den blev bra.. Det känns värre att betala 20:- och sedan få skit... Å andra sidan köper jag sällan latte ute numera, det blir oftast inget gott.
 

Coffeehead

Well-known member
Jag har dålig koll eftersom jag själv inte dricker latte, men jag tror att där jag brukar gå och ta min morgon cappuccino tar de 30kr för en latte och 25 på take away (cappu kostar 25kr och 20kr på take away)
 

Delicerano

Delicerano, Sundsvall
35 bagis

:angry::nowink:Vår latte har numera ett pris på 35 bagis men då är den perfekt gjord, och tillverkad på bland det bästa bönor som går att få tag i. Och det kostar lika mycket att ta med som att sitta ner och få den i ett högt glas, som skall diskas, bord som skall torkas etc... kontentan är att latten skulle behöva kosta 40 att sitta med och 35 take away, men 40 kr är inte kunder där jag befinner mig inte beredda att betala för en välgjord latte, därför har vi valt priset dessamma sen om kunden väljer att dricka i det fria......

Att däremot gå och betala 19-25 spänn för en latte på shell, pressbyrån, sandys, åhlens, eller för den delen Barista för en Take Away är ett hutlöst rån, dålig producerad, dålig skum krona, i 90% av fallen bränd, eller blaskig.....

Nääää hellre betalar jag 40-50 och njuter än tar en mun och känner mig besviken...
Tror att det är dags att vi alla ställer lite högre krav på vad vi dricker i kaffe väg.
Mvh
Johan
 

Axel

Well-known member
:angry::nowink:Vår latte har numera ett pris på 35 bagis men då är den perfekt gjord, och tillverkad på bland det bästa bönor som går att få tag i. Och det kostar lika mycket att ta med som att sitta ner och få den i ett högt glas, som skall diskas, bord som skall torkas etc... kontentan är att latten skulle behöva kosta 40 att sitta med och 35 take away, men 40 kr är inte kunder där jag befinner mig inte beredda att betala för en välgjord latte, därför har vi valt priset dessamma sen om kunden väljer att dricka i det fria......

Att däremot gå och betala 19-25 spänn för en latte på shell, pressbyrån, sandys, åhlens, eller för den delen Barista för en Take Away är ett hutlöst rån, dålig producerad, dålig skum krona, i 90% av fallen bränd, eller blaskig.....

Nääää hellre betalar jag 40-50 och njuter än tar en mun och känner mig besviken...
Tror att det är dags att vi alla ställer lite högre krav på vad vi dricker i kaffe väg.
Mvh
Johan

Helt rätt Johan.
 

Coffeehead

Well-known member
Jag skulle tro att konkurensen gör sitt till, jag vet inte hur det ser ut i Sundsvall men jag tror få ställen i Stockholm kan ta 40kr. Sen är det nog så att den stora massan som är de som cafeerna och barerna lever på anser att en bra latte ligger på en annan nivå än den lilla klick som skriver/läser här, och därmed är kraven på en annan nivå och även pris kontra produkt hamnar därefter.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp