S: Europiccola ELH + Customtamper

FabianP

Well-known member
Det är dessvärre dags för Scaglietti att flytta från mitt hem till ett annat. Pavonin är en Europiccola ELH från mitten av 90-talet, dvs 49mm grupphuvud. Kanonskick utvändigt, packningar bytta för något år sedan och den är nu även kalkfri invändigt. Förra ägaren hade tydligen haft den som prydnad snarare än kaffemaskin senaste åren, och jag har inte använt den särskilt mycket.

Till Pavonin har jag en customtamper gjord av forumets träkostnär numero uno; mikfri, och en Elektrakorg. Tampern har helt vansinnig passform, bästa jag sett. Elektrakorgen möjliggör större kaffemängd och skott som blir närmre "normala" i volym, inte alls dumt! :)

Min tanke är att hela kittet skall hitta en ny ägare i förstaläget, men om någon är intresserad av maskinen, och någon annan av tamper, är jag inte svår. Jag tänkte dock sälja elektrakorgen tillsammans med tampern i så fall, även om tampern passar lika bra i de vanliga korgarna.

attachment.php


picture.php

Bild tagen av mikfri

Pris: 2600kr för allt. Givetvis kan vi lösa så att jag skickar dem, om det behövs. :coffee:

/Fabian

PS: Maskinen har en brytare och pressostat, och inte dubbla brytare. DS.
 

Bilagor

  • IMG_3880.JPG
    IMG_3880.JPG
    48 KB · Visningar: 160

AndersL

Well-known member
Tack för den vackra maskinen Fabian! Kärlek vid första ögonkastet. Övertygad att den kommer bättra på min mänskliga värdighet långt framöver (framförallt måndagsmorgnar) :)

Har hunnit trycka av tre skott som faktiskt alla blev långt över förväntan, så pass bra att jag redan funderar på att skilja mig från Classicen. Hur nöjd som helst!
 

FabianP

Well-known member
Kul att höra! Du är förhoppningsvis mer mottaglig för leva-proceduren än vad jag var, även om jag förstår tjusningen :)

/Fabian
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp