Stockholm V Street Coffee

hne

Well-known member
Hänger en lapp på dörren:
Må-Fr 7-16, Lö-Sö: stängt.

Verkar ha haft öppet på lördagar förr.
 

robbowan

Well-known member
Vet någon om de bytt De Matteo-blandning? Tyckte koppen var lite "mustigare" och mindre syrlig för nå'n vecka sedan. Kom att tänka på det för någon dag sedan.

Har i o f s varit en ny kille inne som meckat kaffet båda de senaste två ggrna så kan ju vara det också.
 

treefinger

Well-known member
Vet någon om de bytt De Matteo-blandning? Tyckte koppen var lite "mustigare" och mindre syrlig för nå'n vecka sedan. Kom att tänka på det för någon dag sedan.

Har i o f s varit en ny kille inne som meckat kaffet båda de senaste två ggrna så kan ju vara det också.

Det stämmer. De kör en ny blandning nu som har lite mindre syra än tidigare.
 

Jay

Well-known member
Mindre syra? Mina smaklökar måste vara off för jag tyckte precis tvärtom.
Nu har jag inte varit där på ett tag, vilket jag nästan skäms för eftersom jag gillar V Street så jävla hårt, men jag vill minnas att den nya blandningen skulle vara mindre syrlig, men faktiskt var ganska syrlig ändå, åtminstone när den var riktigt färsk.
 

Mayhem

Well-known member
Är det en uppdaterad version av Magasinsgatan, en annan av da Matteos standardblandningar, eller en helt egen blandning de bytt till...?

Drack Vallgatan 5 igår på Kura och den var inte alls så syrlig som det jag druckit från da Matteo innan.
 

Jay

Well-known member
Är det en uppdaterad version av Magasinsgatan, en annan av da Matteos standardblandningar, eller en helt egen blandning de bytt till...?

Drack Vallgatan 5 igår på Kura och den var inte alls så syrlig som det jag druckit från da Matteo innan.
Minns inte ärligt talat.. jag får fråga grabbarna nästa gång jag är där..

Jag tror blandningen på Kura påverkas en del av vädret, eftersom det ligger så nära i vindfånget...
 

peephole

Well-known member
Har tänkt ta mig en kaffe flertal gånger men jag har alltid varit för sent ute. Tänkte i lördags när jag skulle käka på max runt 14 att NU är det perfekt att gå till V-street coffee, lör-sön: stängt. Älska livet.
 

TheSaint

New member
Det är verkligen synd att de inte kör öppet på helgerna (har dock full förståelse för det, de öppnar ju sjukt tidigt på vardagar så förstår att de behöver sin vila) men jag har förstått att de funderar på att köra lördagsöppet framåt våren.
 

robbowan

Well-known member
Tog med en jobbarpolare som aldrig varit på VS dit en morgon efter jobbet och han blev helt lyrisk.
 

robbowan

Well-known member
Vad hände med grabbarna från V Street (dvs, vart drog de)?

No offence till nya MEAN Coffee, men varken de eller deras renovering av lokalen spelar i samma liga som V Street. Nu senaste Dbl Macc och Capp med extremt stora bubblor i... Och ser inte seriöst ut när ena killen står med en äggklocka för att klocka "rinntiden".
 

Wilderwein

Well-known member
De letar efter en större lokal om de uppgifter jag fått stämmer. Det verkar som om de tagit lite semester i samband med det.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp