Stockholm V Street Coffee

jugg

Active member
Jag ramlade in där idag och måste säga, mycket god kaffe och trevlig personal och tills i slutet på denna månad får man ett frukostpaket för 45:- kan varmt rekomendera stället.

Hann inte prova en ren Espresso men det får bli nästa gång... blir nog ett frukost paket i morrn me.. :)
 

fonseca

Active member
Supergott kaffe och supernice personal, ska prova ett rent skott idag (mjölkbaserat igår). Kan bara rekomendera stället, varmt. Prova!!
 

monmouth

Member
Jag tog slutligen en cappucino där igår på förmiddagen och måste säga att deras kaffe är väldigt gott och fylligt mörk. De serverar en da Matteo-blandning kallad Magasingatan (som är hörnet på deras Vallgatan-adress i Götet). Dock skiljde sig den från deras Vallgatan 5-blandning - kommer tyvärr inte ihåg de tre bönorna annat än att en av dem var brasilianska Fazenda Sao Silvestre som på sistone serveras på Drop Coffee (ett annat gediget da Matteo-hak i Sthlm).

Vad gäller själva lokalen så är den liten och "italiensk" i sin utforming. Inget hak man stannar länge på. Det geografiska läget är väl knappast heller så överdrivet charmigt bland allt kontorsfolk, Centralen-resenärer och shoppare. Men definitivt det bästa cafét i Centralens allra närmaste omgivningar.

Rekommenderas
 

treefinger

Well-known member
Var förbi där idag och fick mig tre riktigt bra enkla. Kommer förbli stabilt när de där grabbarna står och trycker kaffe. Inget snack om det.
 

treefinger

Well-known member
Gjorde ett återbesök. Sanslöst vad bra espresson är. Precis i min smak, dvs bra syra, sanslös sötma utan skumma bismaker i eftersmaken.

V Street Coffee glider rakt in på topplistan över stans bästa kaffe, enligt min smak.
 

Mayhem

Well-known member
Var inne en snabbis på väg till flygbussen igår, blev en takeaway latte och en varm macka som båda höll hög klass. Medan mackan låg i grillen snackades det kaffe, fick mig en bonus enkel samt blev erbjuden att testköra riggen (vilket jag tyvärr inte hade tid med då). Blir definitivt återbesök när jag är hemma igen! :)
 

jugg

Active member
Nu kan jag bara rekomendera dom ännu mera, on spot gjorda semlor och en kaffe kan juh inte vara fel.
Och tack vare att dom nu skaffat sig en skärmaskin och kan skära salami och skinka lövtunna har dom faktiskt fast man inte trodde det var möjligt , höjt nivån ännu mera på sina smörgåsar...

Rekomenderas..
 

treefinger

Well-known member
Oj, roligt att höra. Måste dit igen snart.. förutom goda mackor och finfint kaffe gör de grymma smoothies. Ingefärajuicen är grym den med..

oh mama :)
 

Rozzo

Well-known member
Var där imorse och åt frukost, fick mig en stabil Cappu på en dubbel...gillar verkligen Magasingatan!
 

robbowan

Well-known member
Testade V Street för första gången i veckan som var... Blev nog en liten missuppfattning på beställningen eftersom jag hade en babblande ryska bredvid mig men macchiation var riktigt schysst och smooth.

Proffsig personal och deMatteon gled ned gott.

När jag drar igång nästa omgång av spanskapluggandet blir det nog fler besök.
 

lolgun

Well-known member
Haade ingen anning Vstreet var de två killar som jobbade före för Non Solo på Oden. Jag kan säga att när jag jobbade på Oden för 3 år köpt jag minst 1 Cappa eller espresso från de värje dag.

I mina ögon har non solo tappat lite nu de är borta. Ska väl besök Vstreet nästa gången jag är i stan (älska villa liv, hata att bö så lång borta från centralen nu).
 

Jay

Well-known member
Har nu besökt V Street ett par fyra gånger. Varje gång ett solit bemötande, kaffefokus, charm och mogna män utan ego som serverar ett fruktansvärt solit kaffe!

V Street är helt klart ett av de allra bästa kaffeställena i Stockholm!
 

treefinger

Well-known member
Har nu besökt V Street ett par fyra gånger. Varje gång ett solit bemötande, kaffefokus, charm och mogna män utan ego som serverar ett fruktansvärt solit kaffe!

V Street är helt klart ett av de allra bästa kaffeställena i Stockholm!

Ja de är verkligen grymma, grabbarna på v street. Nya stammishaket sedan vi flyttat kontoret till centralen.
 

robbowan

Well-known member
Nära till både Instituto Cervantes och damens jobb på Kungsgatan. Möter henne oftare efter jobbet nu för tiden... :-D
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp