detta gör mig så förbannad

Musikarfelix

Well-known member
"Mitt svar får vara: sluta drick latte. Fy fan. Och det inte pga fettet, utan mer för den vidriga smakens skull...."

Den vidriga smaken beror väl snarare på dåliga bönor och dåligt hantverk, snarare än drinken i sig. Jag dricker gärna en caffè latte om den görs på goda bönor och av en duktig barista.
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Ärligt talat håller inte kalloriräknings grejen.
Om man utgår ifrån att dom flesta som dricker latte inte tillbringar 90% av dagen stilla sittande så gör inte latten någon skada.
Det är ju i alla fall inte en amerikansk 0.5 liters flytande munk. :D
 

svart kaffe

www.karibisktkaffe.se
Bra kaffe behöver ingen mjölk. Ta lite socker istället, det lyfter fram smakerna. Mjölk är en smakdödare. Men jag förstår att det är så poppis med latte. Om du prövat göra svart kaffe på en enkilos italiensk bönpåse med oredovisat innehåll, som de flesta caféer kör med, så vet du också.
 

Thomaz

Well-known member
Kalorier eller inte... Latte eller naturellt svart.
Light produkter eller inte ???
Jag personligen bryr mig inte så mycket utan äter och dricker det jag tycker är gott, med andra ord undviker jag light produkter och tar gärna en smörklick i pannan när jag steker.
Kaffet dricker jag svart och starkt för att det är godast så tycker jag.
Livet är för kort för att jaga kalorier, man måste ju leva och njuta litet också....:)
//T
 

Wilhelm

Active member
"Mitt svar får vara: sluta drick latte. Fy fan. Och det inte pga fettet, utan mer för den vidriga smakens skull...."

Den vidriga smaken beror väl snarare på dåliga bönor och dåligt hantverk, snarare än drinken i sig. Jag dricker gärna en caffè latte om den görs på goda bönor och av en duktig barista.

Fast jag tycker att latte är fördärv.
 

Gholam

Well-known member
Nu ska vi inte gå till överdrifter. Visst smakar en latte mer varm mjölk än kaffe men mjölk i sig är inte av ondo. Möjlken i cappun kröner kaffet snarare än dränker och döljer dess smak.
 

danwi

Well-known member
Jag håller med Gholam, en latte eller cappu kan vara mycket trevlig. Men å andra sidan är ju en välbyggd espresso också en väldigt behaglig upplevelse. Allt bygger ju på personlig smak, bönorna och att baristan kan sitt jobb!

Sen kan faktiskt en smaksatt latte vara god den med, man är ju trots allt en gottegris :) (Och glöm inte nåt chokladigt tillbehör!)
 

robbowan

Well-known member
Men då borde man ju kunna säga att en morot är livsfarlig. Ja om man äter den i en skål med vispgrädde och häller över en halv flarra sirap.

En polare överdoserade på morötter... Inte så att vi hittade honom med en morot inkörd i venen men hans hälsokontroll gav ett konstigt resultatoch det visade sig att han fått i sig alldelesförmycket karoten (bland annat) via en påse morötter om dagen som "nyttigt" snacks.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp